PRODAJA AUTOMOBILA

Očekivano trežnjenje, Hyundaiju jedan od najboljih rezultata

Svi su znali kako će travanj pokazati pravo stanje stvari na hrvatskom tržištu, ali opet nekako ovo trežnjenje boli ma koliko bili pripremljeni na najgore. Kazaljka minusa zaustavila se na 37 posto, ali definitivno još nije stala padati i nije dotakla dno. To će se vidjeti tek u svibnju.

Vjerojatno u analizama koje šalju principalima zastupnici se zapravo više vole baviti postocima negoli količinama, nekako to ipak izgleda ljepše za oko. Pa u tom pogledu ako trebamo proglasiti ‘djelatnika mjeseca’ onda je to Hyundai koji je u travnju registrirao 220 vozila i s trećim mjestom na tržištu ubilježio jedan od najboljih rezultata u Hrvatskoj. Doduše ‘uletila’ je jedna pozamašna flota od 130 primjeraka i30 koja je itekako popravila krvnu sliku, ali na kraju se gledaju samo brojke koje su jako dobre za uvoznika korejske tvrtke. Model iX35 odlično prolazi, što znači da ima i nešto zarade na businessu.

Prokletstvo Volkswagena je što s prve pozicije ne možeš gore, nego samo dolje, pa tako nije vijest da je VW opet najbolji jer se to već neko vrijeme nekako podrazumijeva. Samo je u pitanju razlika. Prošlog mjeseca ona je iznosila stotinjak vozila u odnosu na drugoplasirani Opel. Međutim, odmah do Opela nalaze se Renault, Citroën i Peugeot. Nitko vjerojatno nema razloga za otvaranje šampanjca, samo se pokušava smanjiti šteta. Decidirano tvrdimo kako trenutno u Hrvatskoj nitko ne zarađuje od prodaje automobila i to je zabrinjavajuće. Dok se kod susjeda otvaraju tvornice vrijedne milijarde kuna, mi zbrajamo minuse.

Vjerojatno je i državna blagajna punija u prva tri mjeseca, ali se mrtvi broje na kraju, a bojimo se da će žrtava biti na svim stranama. Nema uvoznika koji se i približno približio prošlogodišnjim inače lošim rezultatima. Ulaskom u Europsku Uniju postoji realna bojazan kako će dio zastupstva jednostavno potpasti pod neku drugu državu, jer nema smisla održavati pogon za tako slabu prodaju.

Pad se, naravno, osjeća još više među premium brandom. Audi, BMW su drastično pali, a Mercedes još uvijek muče i interni problemi samog uvoznika koji nažalost još nisu u potpunosti sanirani. Zanimljivo je vidjeti kako se Fiat polako budi. Čini se kako je dosta jaka medijska kampanja ipak donijela određene rezultate pa je tako prošlog mjeseca registrirano 80 novih automobila i još 20 komercijalnih vozila. Slično je i sa Seatom koji ima najbolje rezultate u godini. Malo vedrine donosi podatak da je u travnju registrirano pet novih Porschea, što znači da nekima ipak nije tako crno, barem ne njima petorici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 11:14