Jedini način

Očajničke mjere: Europski proizvođači troše stotine milijune eura kako bi im trgovci u Kini preživjeli

Auto News izvještava da je samo BMW potrošio "troznamenkasti milijunski iznos" eura kako bi održao svoju prodajnu mrežu u Kini

BMW u Kini, ilustracija

 WANG Zhao/AFP/Profimedia

Europski proizvođači automobila godinama su uživali u ogromnim profitima u Kini, ali sada im s tog najvećeg svjetskog tržišta novac još samo stiže "na kapaljku". To najviše osjete sami trgovci koji su zbog ogromnog pada prodaje sada na rubu propasti. Zbog toga europske tvrtke sada navodno izdvajaju "stotine milijuna" eura kako bi održali svoje trgovce na životu.

Kinesko tržište novih automobila potpuno se promijenilo u posljednjih četiri godine priljevom povoljnih i sve boljih modela "bezbrojnih" i agresivnih kineskih marki. Sve to je prisililo zapadne proizvođače automobila na veliko smanjenje cijena vlastitih modela kako bi ostali konkurentni. Ali te niže cijene nisu održive za njihove trgovce, od kojih bi neki morali zauvijek zatvoriti svoja vrata bez financijske pomoći automobilskih kompanija koje zastupaju.

image

(FILES) The BMW logo is seen on the top of the headquarters of German carmaker BMW in Munich on March 20, 2018. Net profit of German company BMW fell 83.8% in the third quarter, weighed down by sales, particularly in China, on November 6, 2024. (Photo by CHRISTOF STACHE/AFP)

AFP

Auto News izvještava da je BMW potrošio "troznamenkasti milijunski iznos" eura kako bi održao svoju prodajnu mrežu u Kini, te da su njihovi rivali Mercedes i Jaguar Land Rover također uložili velike iznose u sprječavanje propasti svojih trgovaca. Ali u nekim slučajevima čak ni ta pomoć ne može odgoditi neizbježno. Jedna od BMW-ovih glavnih trgovina, Beijing Xingdebao 5S, bila je prisiljena zatvoriti svoja vrata nedavno. To je i lako razumljivo kada se u obzir uzme da je prodaja BMW-a u Kini pala za ogromnih 30 posto u trećem kvartalu ove godine. Mnogo bolje nije ni u Jaguar Land Roveru koji je zabilježio pad od 17 posto, a i druge vrhunske zapadne marke poput Porschea također su osjetno smanjile prodaju u Kini.

Auto News citira Udrugu kineskih trgovaca automobilima koja očekuje da će oko 2000 trgovaca zatvoriti svoja vrata ove godine, dok je više od polovice trgovaca sugeriralo da će biti neprofitabilni ove godine.

image

Land Rover Defender

Land Rover

Sve ovo je lako razumjeti ako se u obzir uzme koliko su "teritorija" strane marke u Kini izgubile u samo pet godina. Na vrhuncu 2020. godine, strani brendovi u Kini su zajedno imali 64 posto udjela na kineskom tržištu osobnih automobila, a kineske tvrtke su se morale zadovoljiti sa samo 36 posto svojeg domaćeg tržišta. Ove godine bi tržišni udio stranih marki trebao pasti na oko 36 posto, pa ispada da je se za samo četiri godine situacija potpuno promijenila i da sada kineske marke drže istih 64 posto tržišta koje su držale strane marke 2020. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:53