Prkose prijedlogu

Njemačka sklopila savez sa sedam država: ‘Suprotstavit ćemo se zabrani motora s unutarnjim izgaranjem‘

Njemački ministar prometa Volker Wissing rekao je u izjavi da se prijedlog Europske unije mora odmah promijeniti

Promet u Njemačkoj

 Profimedia

S namjerom očuvanja okoliša, proizvođači automobila unutar Europske unije (EU) dobili su rok koji su trebali ispuniti do 2035.

Prema zacrtanom planu politike EU svi bi novi automobili trebali imati nultu emisiju CO2 što bi zauvijek isključilo proizvodnju motora s unutarnji izgaranjem.

No, kako je poznato, takav je razvoj priče propao jer se ne slažu sve članice EU s tom odlukom.

Najnovije prema zvješću Reutersa: Njemačka je sklopila savez s nekoliko europskih država kako bi se suprotstavila navedenoj zabrani motora s unutarnjim izgaranjem.

image

Točenje goriva (ilustracija)

Profimedia

Sedam uključenih zemalja su Češka, Slovačka, Italija, Poljska, Rumunjska, Mađarska i Njemačka, a svi njihovi ministri prometa nedavno su održali sastanak kako bi raspravljali o tome što se mora promijeniti u odluci EU.

Njemački ministar prometa Volker Wissing rekao je u izjavi da se prijedlog EU-a mora odmah promijeniti. Dodao je da se pristup čini krivim, ističući da postoji "klimatski neutralan način" za unutarnje izgaranje.

image

Volker Wissing, njemački ministar prometa

Profimedia

Unatoč tome, objavljeno je da novostvoreni savez razmišlja o zasebnoj kategoriji za vozila s unutarnjim izgaranjem koja mogu raditi na goriva bez ugljika nakon 2035. godine.

Najnoviji potez EU prema zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila do 2035. dogodio se prošlog mjeseca. Novi zakon zahtijeva od proizvođača automobila da do te godine smanje emisije CO2 novih vozila na nulu.

image

Proizvodnja motora s unutarnjim izgaranjem (ilustracija)

Profimedia

Osim toga, zakon također nalaže smanjenje emisije CO2 od 55 posto za nove automobile i 50 posto za kombije do 2030.

EU će ukinuti svoje poticaje za vozila s nultom i niskom emisijom do 2030. Proizvođači koji proizvode između 1000 i 10.000 novih automobila godišnje imat će rok do 2036. za usklađivanje s novim pravilima, dok bi proizvođači koji proizvode manje od 1000 novih vozila godišnje mogli ostati izuzeti od propisa.

image

Volkswagen e-Golf

Profimedia

Nekoliko proizvođača automobila već je poduzelo korake u testiranju upotrebe alternativnih goriva kao što su sintetička goriva i pogon na vodik, što Porsche i Lamborghini istražuju. Čak i Toyota eksperimentira s motorima s unutarnjim izgaranjem na vodik, počevši s Priusom koji bi trebao stići sa spomenutim postavkama do 2025. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 17:21