Kineska prijetnja

Nervoza u europskoj autoindustriji. Stručnjak: ‘Ne znamo napraviti pristupačne aute, a Kina to zna!‘

Europska automobilska industrija upravo se suočava se s ogromnim izazovom jer Kinezi sve agresivnije ciljaju na Europu

Patrick Koller, kineski auto, ilustracija

 Profimedia

Prošlog tjedna jedan od vodećih ljudi svjetske autoindustrije, izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je novinarima na najvećem sajmu elektronike CES u Las Vegasu da će se europske tvrtke suočiti s "velikom borbom" s kineskim markama i upozorio na značajnu razliku u cijeni između europskih i kineskih vozila.

“Ako se ništa ne promijeni u trenutnoj situaciji, europski će se kupci iz srednje klase sve više okretati kineskim modelima. Kupovna moć mnogih ljudi u Europi osjetno opada", rekao je za Automobilwoche.

Prema njegovim riječima, zbog raznih propisa su vozila proizvedena u Europi oko 40 posto skuplja za proizvodnju od konkurentskih modela proizvedenih u Kini.

Pozvao je pritom političare da pomognu tvrtkama kao što su Stellantis, BMW i Volkswagen kako bi smanjili troškove i postali konkurentniji za europskog prosječnog kupca.

Sada se na situaciju u Europi po tom pitanju istim tonom osvrnuo i jedan od vodećih europskih stručnjaka Patrick Koller, izvršni direktor Forvie, jednog od najvećih dobavljača dijelova u autoindustriji.

image

MG u proizvodnji

MG

"Osobna mobilnost je u opasnosti bez više inovacija za električna vozila. Europa mora slijediti Kinu i razviti male električne automobile s pristupačnim baterijama", rekao je.

"Mi ne znamo kako napraviti male automobile s pristupačnim baterijama, Kina to zna. Elektrifikacija je ključna za rješavanje klimatskih promjena, ali visoki troškovi izrade baterija mogle bi ugroziti mobilnost u Europi. Mala baterijska električna vozila za gradsku upotrebu mogu koštati oko 10.000 eura više u Europi nego u Kini, rekao je Koller tijekom konferencije za novinare na CES-u, piše Automotive News Europe.

image

Faurecia pogon

Profimedia

"To znači da su brze inovacije "obavezne" ako se industrija i velike europske zemlje nadaju da će se učinkovito boriti protiv klimatskih promjena bez negativnog utjecaja na njihova gospodarstva ili društva općenito", rekao je.

Forvia je osnovana prošle godine kada je Faurecia akvizicijom Helle postala jednim od najvećih dobavljača dijelova, s prodajom u 2021. u iznosu od 25,88 milijardi dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 16:12