Kanadska tehnološka kompanija Geotab analizirala je više od tri milijuna putovanja u električnim automobilima kako bi otkrila što najviše utječe na doseg. Rezultati osporavaju neke uobičajene predrasude o učinkovitosti.
Glavni zaključak je da doseg značajno pada s povećanjem brzine, a otpor zraka igra ključnu ulogu u tom aspektu.
To objašnjava fizika: ako udvostručite brzinu, otpor zraka se učetverostručuje. Posljedično, potrošnja energije raste više nego s korištenjem klima uređaja.
Učinci su posebno izraženi na temperaturama oko 30 stupnjeva i pri brzinama između 80 i 130 km/h. Studija to ilustrira s nekoliko primjera. Električni kombi s baterijom od 65 kWh prelazi oko 230 kilometara pri 80 km/h, a kada se brzina poveća, događa se sljedeće:
Pri 97 km/h: doseg se smanjuje na 195 kilometara.
Pri 112 km/h: pada na 166 kilometara.
Pri 128 km/h: pada na 142 kilometra.
Dakle, veća brzina uzrokuje gubitak dosega od gotovo 40 posto. Taj se učinak vidi i kod limuzina, iako u manjoj mjeri. Doseg se smanjuje za otprilike 28 posto pri višim brzinama: sa 446 kilometara pri 80 km/h na 322 kilometra pri 128 km/h.
Geotab ističe da vozači električnih automobila ‘oklijevaju uključiti klima uređaj kada je vruće‘. "Naši podaci pokazuju da su najveći gubici dosega uglavnom posljedica visokih brzina. Vožnja 16 do 24 km/h sporije može povećati doseg za više od 20 posto, ovisno o vozilu".
Klima uređaj, dakle, ima manje značajan utjecaj na doseg. Naravno, to je sustav koji troši energiju: što se najviše primjećuje pri vožnji malim brzinama ljeti. Treba imati na umu da je doseg, kako za električne tako i za benzinske automobile, promjenjiva vrijednost. Uvijek ovisi o temperaturi, profilu rute, prometu i, naravno, stilu vožnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....