![Novi Reanult kombiji](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2025/02/11/k_36214844_640.jpg)
Novi automobili diljem svijeta postaju sve skuplji. Prema izvješću DAT-a iz 2024. godine, Nijemci u prosjeku troše 44.630 eura za benzinski ili dizelski te nešto više od 50.000 eura za električni automobil.
Volkswagen Polo, primjerice, pokazuje kako poskupljenje utječe na pojedine modele: osnovni Polo sada stoji gotovo 20.000 eura dok je prije deset godina koštao oko 12.500 eura.
Najjeftiniji automobil dostupan u Njemačkoj i omiljeni izbor privatnih kupaca u Europi, Dacia Sandero, također je pogođen povećanjem cijena. Prethodni model iz 2018. godine bio je dostupan za 6.990 eura dok je treća generacija iz 2020. godine startala na 8.990 eura.
Danas, pet godina kasnije, osnovni Sandero sa 67 KS košta 12.400 eura (+77 posto), gotovo isto kao i Volkswagen Polo prije 10 godina. Usporedbe radi, Sandero u Hrvatskoj košta 15.400 eura (sa snažnijim motorom 1.0 TCe 90 KS).
Što kupac dobiva u baznom Sanderu (oprema Essential) na njemačkom tržištu?
Za pogon brine atmosferski benzinac od 67 KS s kojim ubrzanje s mjesta do stotke traje 16,7 sekundi.
Najupečatljivija stvar kod osnovnog modela su nelakirane kvake na vratima i poklopci retrovizora. Također, osnovni Sandero nema svjetla za maglu.
A unutra? Za manje od 15.000 eura ne možete očekivati luksuz.
Kupcima je na raspolaganju ručna klima, daljinsko središnje zaključavanje, električni prednji prozori, a tu su i senzori za parkiranje, kišu i svjetlo, tempomat, prepoznavanje prometnih znakova te pomoć pri kočenju u nuždi.
Serijska oprema uključuje radio, USB priključak za punjenje, kao i Bluetooth za hands-free telefoniranje i streaming glazbe.
Nema središnjeg naslona za ruke, a upravljač se može podešavati samo po visini, ne i po dubini, piše T-Online.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....