
Zastava Yugo je bio jedan od najpoznatijih automobila u povijesti bivše Jugoslavije. Automobil kojeg smo do nedavno svakodnevno često viđali na našim cestama bio je izuzetno uspješan na domaćem tržištu, a ostvario je i solidan izvozni uspjeh u svojem "izletu" u SAD koji se ubrzo iz "uspješnog poslovnog poteza" pretvorio usvojevrsnu "komediju".
No unatoč tome Yugo je dosta dobro poznato ime u mnogim dijelovima svijeta i bovi vlasnik njegovog imena sada to želi iskoristiti za veliki povratak.
Mali gradski automobil s troja vrata na tržište je stigao krajem 1980. godine. Bio je baziran "domaćoj tehnologiji" koja je vukla porijeklo iz Fiata 127. Vrlo je brzo stekao veliku popularnost, a prodajne brojke su rasle sve do 1989. kada je Zastava proizvela čak 200.000 primjeraka ovog automobila.
Nakon raspada Jugoslavije njegova popularnost je naglo pal izvan Srbije, no unatoč tome uspio se zadržati na tržištu do 2008. godine uz nekoliko redizajna. Yugo se čak i nakratko vratio na naše tržište krajem 90-ih godina prošlog stoljeća.
Sada klix.ba javlja da se ponovo aktualiziraju planovi da se Yugo vrati, naravno u modernom izdanju. Objavljene su i prve skice novog auta, a premijera je navodno predviđena za Beograd Expo 2027. godine kada bi trebao biti predstavljen prototip u voznom stanju.
Ovaj projekt je ideja dr. Aleksandara Bjelića, čovjeka koji već ima mnogo iskustva u njemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji. On je već osigurao prava na žig i ime Yugo na međunarodnoj razini, piše klix.ba.
Početno financiranje prava na brend, koncept i dizajn inicijalno vodi Belić, no pretpostavlja se da tražio partnere za realizaciju projekta. Dizajn potpisuje srpski dizajner Darko Marčeta.
Svojim prvim renderima Marčeta je dobro kopirao proporcije i "uhvatio" bit klasičnog Yuga. Retro-futuristički stil podsjeća na Hyundai Ioniq 5 i koncept N74, no, za razliku od tih korejskih automobila, novi Yugo bit će pozicioniran kao pristupačan automobil. Tehnička osnova trebala bi biti postojeća platforma ugovornog partnera kojeg Bjelić još ne želi otkriti. Planovi su da novi Yugo pokreće isključivo benzinski motor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....