Najstariji europski moto proizvođač za 95. obljetnicu kontinuiranog rada pripremio je nasljednika legendarne Nevade i to ne jednog već dva V9 modela - tradicionalniji Roamer i zločestiji Bobber. Koji, premda nose istovjetnu mehaniku, pružaju potpuno drugačiji ugođaj u vožnji. Razlika među njima počinju već s izgledom. Puno kroma, visoki upravljač i 19-colni prednji kotač obilježje su Roamera, dok su znakovi prepoznavanja Bobbera puno mat crne, niski upravljač i široki 16-colni prednji kotač. Našu pažnju privukao je upravo rokerski Bobber, koji se odnedavno, uz cijenu od 84.900 kuna nudi i u hrvatskim moto salonima.
Dizajniran je po pravilima ekstremnog minimalizma, koji dodatnu važnost daje mehanici, u prvom redu novom zrakom i uljem hlađenom V-Twin motoru s tradicionalnih 90 stupnjeva između cilindara, nastalim na osnovi agregata iz modela V7 II. Ne zadirući u klasičnu arhitekturu, uz povećanje obujma (sa 750 na 853 ccm) Talijani su tu poradili i na brojnim drugim detaljima (radilica, sustav podmazivanja, krući blok, cilindri i klipovi).
Zadržana je i glava sa dva ventila po cilindru, koje pokreće sustav klackalica i poluga (raritet koji koristi i Harley-Davidson), ali ventili nisu postavljeni paralelno kao kod 750 motora. Uz novi mjenjač jedna od inovacija je i suha spojka (promjera 170 mm) koja uz poboljšanja na kardanskom prijenosu jamči startove bez trzaja.
Moto Guzzi je oličenje stare škole, ali ne kloni se ni elektronike - uz ABS tu je i kontrola proklizavanja, već viđena na modelu V7 II, ali sad nadopunjena podešavanjem u dva stupnja koje uključuje i rad motora. No, sve to nije izbrisalo autentičnost koju Guzzi pruža u vožnji. Uz malo više okretaje na startu motor će krenuti na desno, a svaku promjenu brzine prati metalni zvuk.
Povećanje brzine kretanja klipova u cilindru prate vibracije koje nikad ne dosade, ali zvuk, nažalost, nije onaj očekivani. Lov na Euro 4 normu uzeo je svoj danak, no ni to nije nerješiv problem s obzirom na popis dodatne opreme, gdje je i sportskiji ispuh, a srećom i veće, bolje postavljeno sjedalo, jer ono koje serijski dolazi na Bobberu nije nimalo pogodno za vožnju u dvoje.
Široke gume, posebice prednja, pak, jedan su od razloga vrlo specifičnih voznih osobine koje zahtijevaju prilagodbu. Naime, u zavoje se ulazi brzo, ali potrebno je uložiti napora kako bi Bobber ostao pod željenim kutom. No, zato gume i ovjes sjajno izlaze na kraj sa svim neravninama, pa i šahtovima i tračnicama...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....