MOTOCIKLI

Moto Guzzi V9 Bobber Mračni rocker za gradske avenije

Revnosno slijedeći tradiciju Talijani su oko novog dvocilindričnog motora složili izgledom privlačan, ali karakterom prkosan rokerski model kojem će vjerni poklonici zamjeriti tek nešto slabiji zvuk iz ispušnih cijevi
 Moto Guzzi

Najstariji europski moto proizvođač za 95. obljetnicu kontinuiranog rada pripremio je nasljednika legendarne Nevade i to ne jednog već dva V9 modela - tradicionalniji Roamer i zločestiji Bobber. Koji, premda nose istovjetnu mehaniku, pružaju potpuno drugačiji ugođaj u vožnji. Razlika među njima počinju već s izgledom. Puno kroma, visoki upravljač i 19-colni prednji kotač obilježje su Roamera, dok su znakovi prepoznavanja Bobbera puno mat crne, niski upravljač i široki 16-colni prednji kotač. Našu pažnju privukao je upravo rokerski Bobber, koji se odnedavno, uz cijenu od 84.900 kuna nudi i u hrvatskim moto salonima.

Moto Guzzi

Dizajniran je po pravilima ekstremnog minimalizma, koji dodatnu važnost daje mehanici, u prvom redu novom zrakom i uljem hlađenom V-Twin motoru s tradicionalnih 90 stupnjeva između cilindara, nastalim na osnovi agregata iz modela V7 II. Ne zadirući u klasičnu arhitekturu, uz povećanje obujma (sa 750 na 853 ccm) Talijani su tu poradili i na brojnim drugim detaljima (radilica, sustav podmazivanja, krući blok, cilindri i klipovi).

Moto Guzzi

Zadržana je i glava sa dva ventila po cilindru, koje pokreće sustav klackalica i poluga (raritet koji koristi i Harley-Davidson), ali ventili nisu postavljeni paralelno kao kod 750 motora. Uz novi mjenjač jedna od inovacija je i suha spojka (promjera 170 mm) koja uz poboljšanja na kardanskom prijenosu jamči startove bez trzaja.

Moto Guzzi

Moto Guzzi je oličenje stare škole, ali ne kloni se ni elektronike - uz ABS tu je i kontrola proklizavanja, već viđena na modelu V7 II, ali sad nadopunjena podešavanjem u dva stupnja koje uključuje i rad motora. No, sve to nije izbrisalo autentičnost koju Guzzi pruža u vožnji. Uz malo više okretaje na startu motor će krenuti na desno, a svaku promjenu brzine prati metalni zvuk.

Povećanje brzine kretanja klipova u cilindru prate vibracije koje nikad ne dosade, ali zvuk, nažalost, nije onaj očekivani. Lov na Euro 4 normu uzeo je svoj danak, no ni to nije nerješiv problem s obzirom na popis dodatne opreme, gdje je i sportskiji ispuh, a srećom i veće, bolje postavljeno sjedalo, jer ono koje serijski dolazi na Bobberu nije nimalo pogodno za vožnju u dvoje.

Široke gume, posebice prednja, pak, jedan su od razloga vrlo specifičnih voznih osobine koje zahtijevaju prilagodbu. Naime, u zavoje se ulazi brzo, ali potrebno je uložiti napora kako bi Bobber ostao pod željenim kutom. No, zato gume i ovjes sjajno izlaze na kraj sa svim neravninama, pa i šahtovima i tračnicama...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 01:27