Kao što je i bilo najavljeno, odbor stručnjaka je pripremio studiju za EU komisiju koja poziva na znatno strože norme emisije za automobile kako bi mogla bolje ispuniti ciljeve Pariškog sporazuma o zaštiti klime pooštravanjem granične vrijednosti CO2.
Temeljem toga Komisija će do kraja ove godine izraditi zakonodavni prijedlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom.
No, pooštravanje normi emisija toliko je drastično da bi se motori s unutarnjim izgaranjem mogli prestati proizvoditi već 2025. godine kad Europski standard emisija Euro 7 stupi na snagu u cijeloj EU.
Međutim njemačka kancelarka Angela Merkel poziva da se "stane na loptu", iako je jedna od najuvjerenijih promotorica razvoja i širenja električnih automobila, tražeći postupniji prijelaz na električnu energiju u automobilima.
U svom govoru pred udrugom njemačkih poduzetnika (BDA), o kojem su izvijestile novine Handelsblatt, Merkel je rekla da tako brzo izumiranje motora s unutarnjim izgaranjem "ne bi bila dobra stvar" ako se gleda šira ekonomska slika.
Praktično, kancelarka ne krije da želi prijelaz na potpuno električnu mobilnost jer je to put za koji su već poduzete mjere na europskoj razini, no traži da bude postupan jer će se automobilska industrija i tržište morati još uvijek oslanjati na automobile s motorom s unutarnji izgaranjem u idućem razdoblju.
Predložila je da se stvori radna skupina u kojoj će sudjelovati Vlada i vodeći ljudi njemačke automobilske industrije koja će na neki način voditi i "pratiti" regulatorne propise koji će se donositi na europskoj razini, počevši od skorašnje prestroge regulacije o Euro 7 emisiji štetnih plinova.
Rizik je to kojeg se boji čitav automobilski sektor i to ne samo u Njemačkoj jer ograničenja emisija kod novih automobila koja bi bila na snazi od 2025. godine u stvari mogu učiniti proizvodnju motora s unutarnjim izgaranjem neisplativim i nemogućim, o čemu smo nedavno pisali, jer praktički Euro 7 norma zapravo određuju brzo i naglo izumiranje benzinaca i dizelaša.
Upravo je na to Merkel skrenula pažnju u svom govoru pa je sva prilika da će se i Nijemce nešto pitati po pitanju uvođenja nove norme koja, rekla je, "tehnički prenaglo onemogućuje daljnji razvoj i proizvodnju klasičnih motora".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....