promjena plana

Mercedes priznao pogrešku: ‘Ne odustajemo od benzinaca i dizelaša‘

Iz političke domene stiže jako puno negativnih poruka, a zbog tih poruka su kupci postali oprezniji

Mercedes logo, ilustracija

 Patrik Stollarz/AFP/Profimedia

Cilj je bio ambiciozan: Mercedes-Benz je planirao od 2030. godine proizvoditi samo električne automobile, ali njemačka kompanija je jako daleko od ostvarenja tog cilja.

‘Electric Only‘ strategiju je već u veljači ove godine osobno ‘pokopao‘ šef Mercedesa Ola Källenius, a kompanija iz Stuttgarta je obustavila i razvoj nove platforme samo za električna vozila.

"U idućim godinama će postojati i jedno i drugo: električni auti i ultramoderni elektrificirani modeli s unutarnjim izgaranjem. A ako potražnja bude dovoljno velika, bit će ih i duboko u 2030-im godinama“, rekao je Källenius prije dva tjedna na Glavnoj skupštini tvrtke – i time zapravo još jednom javno priznao možda i najveću pogrešnu kalkulaciju u novijoj povijesti Mercedesa, piše DW.

image

Mercedes Benz EQS

Mercedes

Naime, brojke prodanih električnih vozila stagniraju. Udio potpuno električnih automobila u ukupnom broju registriranih novih vozila u prvom kvartalu ove godine u Mercedesu je iznosio oko deset posto – isto kao i prošle godine.

S hibridima, e-auti kod Mercedesa u globalnoj bilanci imaju udio od oko 10%, to je jako daleko od proklamiranog cilja (50%) do 2025.

I to ima posljedice: poduzeće je zaustavilo razvoj nove platforme za električna vozila. Platforme su u automobilskoj industriji nešto poput kompleta za gradnju, u kojima nastaju novi automobili.

Do sada su platforme za elektro-vozila i klasične modele s unutarnjim izgaranjem bile iste – bez obzira radi li se o benzincima, dizelašima, elektro-modelima ili hibridima, sve se radilo na istoj pokretnoj vrpci, temeljna konstrukcija je za sve modele bila ista, a ovisno o tipu vozila se onda u njih ugrađivao odgovarajući pogon.

image

Mercedes Benz EQS

Mercedes Benz

Platforma "MB.EA-Large" je to trebala promijeniti: po prvi put je trebala omogućiti da se i velike, luksuzne modele može od temelja sklapati u verziji s e-motorom, i to s povećanjem učinkovitosti, na primjer u domeni boljih, jačih baterija. Bio je to ambiciozan projekt, investicija u budućnost kompanije – ali i skup projekt. Preskup za aktualne podatke o (slaboj) prodaji električnih modela.

Iz Mercedesa je potvrđeno da kompanija u svakom slučaju i ubuduće želi investirati u e-mobilnost. Trenutno je, kako je službeno komunicirano, pod upitnikom samo spomenuta platforma, ali ne i električni auti.

Mercedes će, kako je potvrđeno, nastaviti s daljnjim razvojem baterija, motora ili softwarea.

Mercedes tako zapravo samo slijedi trend koji vlada u automobilskoj branši. I BMW po vlastitom priznanju ne odustaje od motora s unutarnjim izgaranjem, kod VW-a je situacija slična. I to usprkos činjenici da su Volkswagenove brojke (prodanih vozila) znatno bolje nego kod Mercedesa.

image

Mercedes logo, ilustracija

Zoonar GmbH/Alamy/Alamy/Profimedia

Proizvođači automobila samo reagiraju na želje mušterija, kaže automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhöffer u razgovoru za Tagesschau. A kupci su pak trenutno nesigurni, i to jako – zbog postupaka politike, kaže on. "Iz političke domene stiže jako puno negativnih poruka, zbog tih poruka su kupci postali oprezniji", kaže Dudenhöffer.

Kao primjer navodi naprasni prekid isplate subvencija za e-automobile od strane savezne vlade, to je bilo prije Božića prošle godine. Odnosno medijsku pompu koja je pratila najavu šefice Europske komisije Ursule von der Leyen o tome da bi se trebalo još jednom preispitati već usvojenu zabranu prodaje benzinaca i dizelaša od 2035. u Europskoj uniji. Sve se to negativno odražava na prodaju e-vozila, dodaje njemački stručnjak.

A osim toga vlada i nesigurnost auto-branše zbog prijetećeg trgovinskog konflikta s Kinom. SAD je već uveo kaznene carine od 100 % na e-vozila iz Kine, i to zbog mogućeg narušavanja tržišne utakmice. Sve su glasniji zahtjevi i u EU-u da se slijedi primjer Amerikanaca.

image

Mercedes Benz EQS

Mercedes Benz

Stručnjaci pak upozoravaju na mogućnost nastanka takozvane "spirale kaznenih carina": ako bi Kina također uvela posebne carine, to bi moglo imati znatne posljedice za njemačke proizvođače automobila. Kina je naime u ovom trenutku možda i najvažnije pojedinačno tržište – pogotovo u sektoru elektro-mobilnosti, piše DW.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 10:50