JEDAN, DVA, JEDAN, DVA

MATEMATIKA IZ PAKLA Kazna od 2000 kuna za neodržavanje propisanog razmaka u vožnji vozače će baciti na prosjački štap! Kako se to mjeri?

 
 CROPIX

-Dobar dan, gospodine. Prometnu i vozačku molim, za početak će reći prometni policajac.

- Ha, valjda je riječ o rutinskoj kontroli prometa, vi ćete pomisliti, zadovoljni što ste se sjetili uključiti svjetla u doba godine kad su po zakonu obavezna i po danu. Ništa drugo niti ne može biti, računate.

Kad ono, obrat. Umjesto da vam policajac vrati dokumente i zahvali na suradnji, slijedi pitanje koje vam nikada nije bilo drago jer gotovo u pravilu podrazumijeva i kaznu.

– Znate li zašto sam vas zaustavio?

U čudu sliježete ramenima te iskreno odgovarate protupitanjem.

– Ne znam, zašto?

- Čujte, niste držali dovoljan razmak propisan člankom 142. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, za što je predviđena kazna od 2000 kuna, u jednom dahu izgovara policajac.

- Kako, molim, mislite 2000 kuna, izgovarate pomalo mucajući u nevjerici, i dalje ne vjerujući da je ovo što vam se događa istinito.

No, nažalost jest. Čim mu dajete dovoljno vremena, policajac nastavlja s objašnjenjem.

– Zakon kaže da “vozač, kada se kreće vozilom iza drugog vozila istom prometnom trakom, mora voziti na udaljenosti koja nije manja od udaljenosti koju bi prešao brzinom kojom vozi u dvije sekunde, odnosno udaljenosti propisanim prometnim znakom”. Vaš razmak je bio 1,4 sekunde, a to vam je kazna od 2000 kn, ponavlja dok prstom pokazuje citiranu odredbu u Zakonu.

Marko Miščević / CROPIX

Kratka vožnja po zagrebačkoj obilaznici pokazala je da je vozaču iz glave, bez pomoći elektronike, gotovo nemoguće odrediti održava li propisani razmak.

Čak i kad bi točno znao iznosi li on sekundu ili dvije. Sve detalje o ovom zakonu koji bi domaće vozače mogao baciti na prosjački štap pročitajte u novom broju Auto kluba koji je na svim kioscima.

Uz novi broj svim čitateljima darujemo luksuzni prilog ON TIME Satovi.

Osim što smo istražili propise i potencijalne kazne vezane uz (ne)držanje razmaka, u novom broju donosimo i veliki broj drugih tema vezanih uz automobile. Tako su se na usporednom testu našle poslovno-obiteljske limuzine srednje klase.

Tu je i izvještaj sa salona automobila u Los Angelesu na kojem su dominirali elektirčni modeli.

Ford

U rubrici Auto i ljudi naš gost je bio Rene Bitorajac koji je podijelio svoja vozačka iskustva i oktrio koji mu je bio prvi automobil.

Damir Krajač / CROPIX

Na ruti od Splita do Šibenika provozali smo novu generaciju Opel Corse u sklopu prvih testnih vožnji za medije iz svih dijelova svijeta.

Donosimo i dojmove za upravljačem novog Mercedesa GLB-a, koji bi kod nas sa cijenom manjom od 300.000 kn mogao postati čest izbor kupaca premium SUV modela.

Na manjka ni testova, pa se tako na prvom testu našla Škoda Kamiq sa 1.0 TSI benzinskim motorom od 115 KS, malo crossover iz Škodine garaže u suparnik T-Crossu, Aroni, Capturu i sličnima.

Marin Tomaš

Od ostalih testova izdvajamo test Audija A4 35 TDI koji ispod poklopca skriva dizelskih 163 KS kao i Citroena C5 Aircross sa dizelašem od 131 KS.

Ivan Lacković

Na testu rabljenog ovaj put se našao Ford B-Max.

Marin Tomaš

U rubrici servis bavimo se popravkom reduktora...

Marko Miščević

Nastavlja se naša škola vožnje off-roada sa Danielom Šaškinom, a u ovom nastavku donosimo savjete za vožnju po makadau.

U kinima je trenutno aktualan film Le Mans 66, a tim povodom u rubrici vremeplov donosimo sve detalje kultne utrke u kojoj su se obračunali Ford i Ferrari.

Tu je i intervju sa Lewisom Hamiltonom, izvještaj sa 10. po redu relija Santa Domenica, kao i sa utrka F1 u Brazilu te MotoGP-a u Valenciji.

Uroš Modlić

Uglavnom, i u ovom će se broju pronaći ponešto za svakoga. Ugodno čitanje!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:45