
Sredinom prošle godine, Porsche je predstavio prvi elektrificirani 911. Redizajnirani 911 je prvi puta dobio hibridnu verziju i ta činjenica je potpuno zasjenila sve druge promjene na legendarnom sportskom Porscheu.
Novi hibridni 911 je dobio naziv GTS.
Srce takozvanog T-Hybrid sustava je novorazvijeni šestocilindrični bokser obujma 3,6 litara. Bez električne pomoći, benzinac proizvodi 485 KS i 570 Nm okretnog momenta, a ukupna snaga sustava je 541 KS i 610 Nm.
S jedne strane, T-Hybrid sustav ima novorazvijeni električni ispušni turbopunjač. Integrirani električni stroj, postavljen između kompresora i lopatica turbine pomaže u radu punjača i tako odmah povećava tlak prednabijanja eliminirajući bilo kakve turbo rupe. No elektromotor u turbopunjaču ispušnih plinova također radi kao generator te razvija do 15 KS električne snage.
Drugi električni motor nalazi se u novom osmerostupanjskom mjenjaču s dvostrukom spojkom.
Porsche povezuje oba elektromotora s visokonaponskom baterijom koja je približno iste veličine i težine kao i konvencionalni 12 voltni akumulator, no pohranjuje do 1,9 kWh energije (bruto) i radi s naponom od 400 volti.
I tu dolazimo do za nas ključnog dijela.
Kako je otkrio poznati voditelj Mat Watson, čiju je objavu prenio i Mate Rimac - ovaj Porsche nije samo njemački, nego i hrvatski!
Kada je dignuo prednji poklopac hibridnog Porschea, na bateriji je pisalo Rimac, ‘Made in Croatia‘.
Dakle, baterija jednog od najboljih hibrida na svijetu proizvedena je u Hrvatskoj!
No, Porsche nije jedina renomirana marka koja dolazi s dijelovima iz Kerestinca. Na listi klijenata je i BMW grupa koja je prošle godina službeno potvrdila partnerstvo.
U toj suradnji Rimac Technology bit će "Tier 1", ili prvi dobavljač specijaliziran za elektrifikaciju BMW modela što uključuje visokonaponske baterije, e-osovine, te elektroniku i softverska rješenja.
Rimčev baterijski sustav može biti ključan za europsku zelenu tranziciju
Novi energetski pothvat Rimac Grupe u završnoj je fazi. Za inovativni baterijski sustav pohrane energije zainteresirane su mnoge europske energetske kompanije. Tvrtku su lani posjetili i predstavnici austrijskih tehnoloških kompanija koje hrvatsku inovaciju smatraju ključnom u zelenoj tranziciji Europe.
Također, novi Rimčev baterijski sustav za pohranu viška energije iz solara i vjetroelektrana je u fazi certificiranja. Ta tehnologija jamči povoljnije i učinkovitije baterije za koje u svijetu postoji golema potražnja. Proizvodnja inovativnog baterijskog sustava trebala bi se zahuktati ove godine i biti spremna za iskorak na golemo europsko tržište.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....