STEZANJE REMENA

Masovna otpuštanja: Ponos njemačke autoindustrije planira ukinuti 20.000 radnih mjesta

Mercedesovi problemi su još jedan veliki udarac ionako opterećenom njemačkom gospodarstvu

Mercedes, ilustracija

 Profimedia

Proizvođači automobila u Europi već su najavili velike mjere štednje. To pravdaju padom broja narudžbi i argumentom da bez prilagodbi ne bi mogli preživjeti u budućnosti.

Mercedes se također pridružuje ovoj grupi proizvođača i planira ukinuti do 20.000 radnih mjesta.

O čemu se radi?

Mercedes je prošle godine najavio da će do 2027. ukinuti do 15.000 radnih mjesta. Planiranim mjerama očekuje se ušteda od oko pet milijardi eura u sljedećih nekoliko godina. Time se želi osigurati da tvrtka može preživjeti u budućnosti i prevladati nadolazeće krize.

Osim toga, kao što je također najavljeno prošle godine, tvrtka planira smanjiti posebne bonuse.

To bi se odrazilo, primjerice, na božićnice. S obzirom na takve najave, raspoloženje u Mercedesu je na niskoj točki, piše Fenixmagazin.

A stvari će postati još gore.

image

Mercedes, ilustracija

Zoonar GmbH/Alamy/Alamy/Profimedia

Broj izgubljenih radnih mjesta vjerojatno neće ostati na 15.000. Upućeni sumnjaju da bi to moglo utjecati na do 20.000 radnih mjesta.

Tako enormna smanjenja radnih mjesta ne mogu se postići masovnim otpuštanjima. Tvrtka stoga planira programe otpremnina.

Upražnjena radna mjesta koja nastanu, primjerice, zbog otkaza ili umirovljenja, također se više ne bi trebala popunjavati.

Osim toga, namjeravaju se prodati i dijelovi tvrtke. To je vjerojatno ono što se događa s Mercedesovom tvornicom dostavnih vozila u Argentini. To utječe na 2000 radnika.

Unatoč mjerama štednje i nedostatku entuzijazma među potrošačima, Mercedes želi ostati pri programima e-mobilnosti. Iako tvrtka sada malo ublažava ciljeve, ipak se želi više fokusirati na električne automobile.

image

Mercedes, ilustracija

bigtunaonline/Alamy/Alamy/Profimedia

Mercedes također želi nastaviti ulagati u visokotehnološke motore s unutarnjim izgaranjem. Budući da se proizvođač automobila želi sam nositi s tim troškovima, u skladu s tim strukturira svoje poslovanje.

Samo će vrijeme pokazati koliko će mjesta zapravo biti pogođeno. Kako pišu njemački mediji, radnici se s pravom boje za svoju budućnost, koja se nekad smatrala sigurnom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. siječanj 2025 13:18