0-100 KM/H ZA 1,1 S

Limitatori brzine sve su češći u novim autima. Hoćemo li uskoro dočekati i ograničenje ubrzanja?

Otvara se pitanje koliko dugo prije nego što, nakon ograničavanja maksimalne brzine, meta postane ubrzanje od 0-100 km/h
Brzinomjer automobila
 Profimedia

Europa je počela intenzivno raditi na usporavanju prometa. Prva od njih je Velika Britanija koja je isprobala niža ograničenja na autocestama od 112 km/h (70 mph) na 96 km/h (60 mph). Španjolska je smanjila dozvoljenu brzinu na dvotračnim gradskim cestama s 50 km/h na samo 30 km/h. I druge europske zemlje rade na tom pitanju.

image
Ubrzanje automobila
Profimedia

Osim vlada država, brzinu su počeli strože ograničavati i proizvođači automobila. Nekima od najboljih sportskih njemačkih automobila kazaljke staju na 250 km/h, a Volvo, čiji su automobili često opisivani kao najsigurniji, ograničio je maksimalnu brzinu svojih automobila na 180 km/h. Cilj je nula smrtnih slučajeva u bilo kojem od njihovih vozila.

Sve ovo ne događa se samo od sebe. Naime, regulativa Europske unije, koja bi na snagu trebala stupiti sljedeće godine, osigurat će da svako novo vozilo koristi značajku prepoznavanja prometnih znakova kako bi prema tome ograničila brzinu za tu dionicu. S ovakvom mjerom proizvođači će se vratiti na sljedeću najbolju alternativu – ubrzanje, iako se to već događa, posebice s EV-ovima koji nude manju maksimalnu brzinu u odnosu na svoj ekvivalent s motorom s unutarnjim izgaranjem.

image
Tesla Model S
Tesla

Sprint od 0 do 100 je ionako na mnogo načina bolji pokazatelj potencijala nekog automobila. Mnoge države obeshrabruju proizvođače da se hvale maksimalnom brzinom, no što te države misle prema ubrzanju od 0 do 100? Što kad ti brojevi padnu ispod jedne sekunde? Nedavno smo pisali o Tesli Roadsteru koja će sa svojim 'SpaceX' paketom imati najbolje ubrzanje na svijetu od 1,1 sekundu do stotke.

image
Tesla Roadster, tehnički podaci
Tesla

Koliko god je teško priznati, automobil koji u tren oka može doseći stotku je često otvorena pozivnica da se isto učini. Razmislite, 0-100 u dvije sekunde, a potrebne su manje od dvije sekunde da netko 'zalijepljen' za telefon zakorači na ulici, i manje od dvije sekunde da vozač bez pažnje propusti znak obaveznog zaustavljanja.

Rezultati jednog istraživanja pokazuju da je odgovor prosječnog vozača na neočekivane, ali uobičajene signale, poput kočionih svjetala oko 2.5 sekunde. Za neobičajne situacije, poput predmeta koji ulazi u putanju vozila, odgovor vozača je 1.5 sekundu. Ako automobil ima mogućnost postizanja brzine od 100 km/h u tom istom periodu, gubi se svaka šansa za izbjegavanje sudara. Otvara se pitanje koliko dugo prije nego što, nakon ograničavanja maksimalne brzine, meta postane ubrzanje od 0-100.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 23:04