Luksuzni crossoveri mogu se činiti kao relativno nov fenomen, ali postoje već desetljećima, a jedan od prvih bio je Lexus RX. Prvobitno je predstavljen 1988. godine, te je doživio ogroman uspjeh.
Taj trend se nastavio tijekom četiri generacije jer je Lexus prodavao preko 100.000 RX-a godišnje u Sjedinjenim Državama, osam uzastopnih godina.
Sada, čini se da proizvođač želi nastaviti taj trend s redizajniranim RX-om, koji ima evolucijski dizajn, naprednu tehnologiju i novi plug-in hibridni pogon. Najnoviji RX ima oštriji izgled i ažuriranu verziju kontroverzne prednje rešetke.
Rešetka je okružena novim prednjim svjetlima i integriranim svjetlima za maglu.
Straga možemo vidjeti aerodinamičan stil i zaobljene lukove kotača.
Model se vozi na 19-inčnim naplatcima s tamno sivom završnom obradom, ali kupci će moći doplatiti i za 21-inčne.
Zapravo se najveće promjene događaju straga, jer RX usvaja kućni "kutni" dizajn. Ono što odmah iskače su stražnja svjetla koja su sada povezana tankom osvijetljenom trakom. Tu je i sportskiji stražnji branik koji ima dvobojni izgled.
Međutim, najviše novog događa se u kabini. Model slijedi stope NX-a i ima digitalnu ploču instrumenata, kao i potpuno novi sustav sučelja, koji je daleko ispred svojeg prethodnika.
Tvrtka nije mnogo rekla o infotainment sustavu, ali poznato je da nudi navigaciju temeljenu na Cloudu, inteligentnog pomoćnika i ažuriranja putem zraka. Dok će zaslon od 14 inča biti opcionalan, možemo očekivati da će osnovni modeli biti opremljeni manjim zaslonom od 9,8 inča kao i manji NX.
Zahvaljujući novom informacijsko-zabavnom sustavu usmjerenom na dodir i glas, dizajneri su mogli pojednostaviti središnju konzolu.
Analogni sat je također je izbačen jer novi RX živi u digitalnom svijetu.
Na drugim mjestima nalaze se kvake unutarnjih vrata koja se otvaraju pritiskom na gumb, malena ručica mjenjača i elegantna nadzorna ploča koja se može naglasiti dostupnim višebojnim osvjetljenjem. Kupci će također pronaći obloge od aluminija, bambusa ili crnog drva s otvorenim porama.
Svi detalji bit će objavljeni pred lansiranje, ali poznato je da će se RX nuditi u šest različitih verzija (Standard, Premium, Premium+, Luxury, F Sport Handling i F Sport Performance). Lexus je također istaknuo da će model biti u ponudi s panoramskim staklenim krovom i head-up zaslonom.
"Rat s obujmom motora" se nastavlja jer je 3,5-litreni V6 modela RX 350 zamijenjen novim 2,4-litrenim turbo četverocilindrašem. On proizvodi 279 KS (205 kW) i 429 Nm okretnog momenta, što je smanjenje od 20 KS i povećanje od 68 Nm u odnosu s odlazećim modelom.
Motor je povezan s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, koji se može upariti s prednjim ili pogonom na sve kotače.
Lexus kaže da će potonja varijanta moći ubrzati od 0-96 km/h za 7,2 sekunde, što je za 0,7 sekundi brže od svog prethodnika.
S obzirom na to da se cijene goriva tre utno kreću oko najviših vrijednosti svih vremena, mnogi će se kupci vjerojatno odlučiti za RX 350h koji zamjenjuje prethodni 450h. On koristi 2,5-litreni četverocilindrični motor koji je uparen s hibridnim sustavom četvrte generacije i standardnim sustavom pogona na sve kotače.
Model 350h ima 249 KS (183 kW) i 316 Nm okretnog momenta, što je manje u usporedbi s 312 KS (230 kW) i 355 Nm okretnog momenta u starom RX-u 450h. Međutim, Lexus navodi da je novi model zapravo brži jer ubrzanje do 100 km/h traje 7,4 sekunde, umjesto 7,9 sekundi.
Kupci se također mogu odlučiti za potpuno novi RX 450h+ plug-in hibrid. Model će vjerojatno dijeliti svoj pogonski sklop s NX 450h+ koji koristi 2,5-litreni četverocilindrični motor, tri elektromotora i litij-ionsku bateriju od 18,1 kWh.
Ova postavka daje plug-in hibridu 306 KS (222 kW) i domet samo na električni pogon od 60 kilometara.
Iako je plug-in hibrid značajan, varijanta koja najviše "podiže obrve" je novi RX 500h F Sport Performance uglavnom - za američki ukus.
To je hibrid orijentiran na performanse koji ima 2,4-litreni četverocilindrični motor s turbopunjačem, šesterostupanjski automatski mjenjač i stražnju e-osovinu s "elektromotorom velike snage" koji obećava "poboljšane performanse i brzo ubrzanje".
Ova postavka omogućuje crossoveru s pogonom na sve kotače da proizvede 372 KS (274 kW) i 550 Nm okretnog momenta. RX 500h F Sport Performance ubrzava od 0-96 km/h za 5,9 sekundi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....