Kina je prošle godine oborila svjetski rekord u prodaji novih automobila. Najbolji rezultat u povijesti držala je Amerika, u kojoj je 2000. godine prodano 17,4 milijuna vozila, a Kinezi su tu granicu probili prodavši više od 18 milijuna.
Jednokratne subvencije
Premda su svi predviđali ekspanziju kineskog tržišta, povećanje prodaje od 33 posto u odnosu na godinu prije premašilo je čak i najoptimističnija očekivanja.
Među deset najvećih svjetskih tržišta pet je europskih, a najveće je njemačko koje je nevjerojatnom brzinom isplivalo iz najtežeg razdoblja u povijesti. Naime, nakon što je prije tri godine njemačka kancelarka Angela Merkel svim kupcima novih automobila osigurala jednokratnu subvenciju od 2500 eura, tržište je doživjelo rapidan rast, koji im se, nažalost, vratio kao bumerang. Iduće godine, kada su subvencije ukinute, prodaja je pala na najniže grane od devedesetih naovamo, no poznata njemačka upornost vratila je sve na svoje mjesto. Vodeći proizvođač u Europi nalazi se ispred Francuske i Velike Britanije, koje su također oscilirale u posljednje dvije godine, no to ne iznenađuje s obzirom na to da je globalna recesija gotovo uništila mnoga tržišta u svijetu, a naše može biti najbolji primjer.
Posljedice recesije
Prepolovljena prodaja, zatvaranje mnogih prodajnih salona i otkazi u domaćoj autoindustriji samo su dio crnog kolaža kojim nas je recesija počastila u posljednje dvije godine. Premda smo mi sebi najvažniji, što je logično, zanimljivo zvuči usporedba s ostalim svjetskim tržištima, koja pokazuje koliko je naše tržište na globalnoj sceni marginalno. U Kini se dnevno proda oko 50.000 automobila, što je 12 tisuća više nego što ih se u Hrvatskoj proda tijekom cijele godine. Čak i usporedba s Njemačkom, gdje dnevno osam tisuća novih automobila pronađe novog vlasnika, jasno otkriva o kakvim je razlikama riječ.
Neperspektivno tržište
Bez obzira na činjenicu da naše tržište pokazuje znakove oporavka u aktualnoj godini , problem predstavlja katastrofalan rezultat iz prošle, s kojom se novi podaci uspoređuju. Još kada se uzme u obzir da je država jedan od najvećih kupaca, slika o malom i trenutno neperspektivnom tržištu nameće se sama. Budući da u pravilu kasnimo za trendovima iz razvijenijih zemalja nekoliko godina, blaža varijanta našeg zlatnog razdoblja prodaje novih automobila iz 2008., sudeći po primjerima iz Njemačke ili Francuske, može se očekivati za dvije do tri godine.
Prodaja novih automobila u svijetu u 2010. godini
1. Kina - 18.061.900
2. SAD - 11.591.034
3. Japan - 4.956.136
4. Brazil - 3.322.188
5. Njemačka - 2.916.260
6. Francuska - 2.251.669
7. Velika Britanija - 2.030.846
8. Italija - 1.960.282
9. Rusija - 1.912.545
10. Indija - 1.870.344
HRVATSKA 38.587
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....