Ekspanzija bez presedana

Kina je pretekla Japan kao najveći svjetski izvoznik automobila u prvom tromjesečju 2023. godine

Kina je 2022. godine izvezla 3,32 milijuna vozila, a ove će se godine taj broj povećati

Xpeng G6, ilustracija

 Xpeng

Kina je brzo evoluirala u veliku silu u automobilskoj industriji, što dokazuje njezin sve veći izvoz. U 2022. Kina je pretekla Njemačku i postala drugi najveći izvoznik s 3,32 milijuna vozila. S daljnjim povećanjem do sada u 2023., Kina je pretekla Japan, dostigavši prvo mjesto u prvom kvartalu godine.

Kineski su automobili nekad bili na lošem glasu zbog svoje kvalitete izrade i sigurnosti, ali ti su dani davno prošli. Lokalni proizvođači automobila toliko su napredovali da se sada mogu direktno natjecati s dobro etabliranim rivalima, dovodeći u pitanje njihovu dominaciju na globalnoj automobilskoj sceni, piše portal carscoops.

image

BYD Han

BYD

Niz prednosti – uključujući nižu cijenu – uz sve veću stručnost Kine u električnim vozilima (to je najveće svjetsko tržište za EV) polako mijenjaju način na koji ljudi percipiraju kineske modele, što dovodi do globalne ekspanzije bez presedana.

Prema izvješću S&P Globala, kineski izvoz vozila od 3,32 milijuna u 2022. predstavlja rast od 57% u usporedbi s 2021. Između siječnja i travnja 2023. kineski izvoz vozila porastao je za 76% iz godine u godinu na oko 1,5 milijuna, zauzimajući prvo mjesto na globalnoj ljestvici.

image

Top 10 izvoznika automobila u Kini, 2022. godina

S&P Mobility

Dok potražnja za novim vozilima u Kini opada, rast na izvoznim tržištima prilično je zaokupio lokalnu automobilsku industriju. Imajte na umu da za razliku od Japana, kineski proizvođači automobila nisu bili pogođeni ozbiljnim problemima u opskrbnom lancu i nedostatkom poluvodiča, što im je omogućilo procvat. SAIC Motor i Chery prednjače, a BYD i Geely pokazuju veliki izvozni potencijal.

Kina je iskoristila drastične promjene u ruskom automobilskom tržištu nakon početka rata u Ukrajini. U Rusiji je prije sankcija bilo aktivno oko 60 proizvođača automobila, a sada ih je ostalo samo 14. Nije iznenađujuće, ako izuzmemo lokalnu Ladu, GAZ i UAZ, svi oni dolaze iz Kine, preuzimajući većinu od prognoziranih 760.000 prodanih vozila u 2023.

image

BYD Atto 3

BYD

U Europi je kineska ofenziva postupnija jer ljude treba uvjeriti u kvalitetu proizvoda prije nego što napuste sigurne vode odanosti brendu. Belgija je snažno tržište jer čini 6% kineskog izvoza vozila, a još 4% završava u Velikoj Britaniji. Dobar poslovni primjer je SAIC-ova pametna upotreba marke MG koja sada prodaje više vozila u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu u usporedbi s Kinom.

Drugi proizvođači automobila poput BYD-a planiraju graditi tvornice u Europi, nešto što bi im pomoglo da izbjegnu carine i poboljšaju svoj imidž na Starom kontinentu.

image

BYD Atto 3

BYD

Meksiko je najveće kinesko izvozno tržište vozila koje preuzima 8% u 2022., uglavnom zahvaljujući popularnoj ponudi GM-a koja se proizvodi u kineskim tvornicama. S druge strane, SAD nije laka meta za kinesku automobilsku industriju zbog političkih napetosti između zemalja i carine od 25% koju je američka vlada nametnula na modele kineske proizvodnje.

Budućnost zvuči obećavajuće za kineske proizvođače automobila koji su svoju stručnost u dizajnu, inženjeringu i proizvodnji izgradili učeći od svojih dobro etabliranih zapadnih konkurenata u sklopu zajedničkih ulaganja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 00:16