VOZILI SMO

KIA PRO CEE'D Dostojan zavidnih pogleda

Stasitim korejskim coupeom, 4 centimetra nižim od Ceeda poglede smo privlačili čak i u Monte Carlu

Vrlo lijep i sportski dinamičan izgled druge generacije korejskog coupea, koji već na fotografijama izgleda sjajno, a uživo još i bolje isprobali smo na ulicama Monte Carla. Jedan je od najljepših primjeraka kompaktne klase, koji bez pardona staje uz bok Méganeu Coupe, Astri GTC. Dakle, Pro Cee’d nije više samo trovratna izvedba standardnog modela, već je postao pravi coupe, niži za čak četiri centimetra u odnosu na klasični Cee'd. Posve novi dojam daje i srednji nosač krova pomaknut prema sredini karoserije za 22 centimetra, toliko su dulja i vrata, vjetrobran je znatno jače nagnut, a trag kotača proširen sprijeda za dva, a straga za tri centimetra.

Sve je to umješno uklopljeno u karoseriju jednake dužine (4,31 metra) i širine (1,78) te u konačnici stvorilo atraktivan vanjski izgled, koji je i na ulicama Monte Carla izgledao sasvim svjetski. Sportskiji doživljaj pruža i zatvorenija unutrašnjost, bez obzira što smo za upravljačem gledali poznatu armaturu, u skupljem od dva raspoloživa paketa opremljenu i uređajima za grijanje i podešavanje tvrdoće upravljača te automatsko parkiranje. S mekanom plastikom na važnim površinama, brojnim kontrolama, kožom i lakiranim dijelovima, izgleda doista raskošno. Premda inače dobra plastika na jači pritisak prsta još uvijek ponekad lagano zaškripi.

Ulazi se coupeovski, uz blagi sportski osjećaj potenciran dugačkim vratima i nižim rubom krova. Očekivano, stražnji dio karoserije zatvoren coupeovskim nosačima krova limitira preglednost, posebno bočnu pri parkiranju unatrag, kad senzori i kamera zlata vrijede. No, premda izgled upućuje na paprene motore, toga zasad nema. Sve je isto kao u standardnom Cee'du, uključujući mjenjače i ovjes. Atmosferski benzinci nisu loši, ali na prvim vožnjama se još jednom potvrdilo da performansama i potrošnjom jedva drže korak s navalom novih turbomotora.

Korejci su, doduše, najavili skorašnje promjene i na tom planu, a dotad je jasno da dinamičnom dizajnu bolje odgovara najjači ponuđeni motor sa 135 KS. No, dizelaši znatno bolje prate moderne trendove, a svi motori dolaze sa 6-stupanjskim mjenjačima. Podešenost ovjesa u osnovi nije dirana, pa je zadržana potrebna razina udobnosti, a li niže težište smanjilo je naginjanje i poboljšalo preciznost u zavojima, naročito kad je tvrdoća upravljača prebačena u program Sport. Pro Cee’d u salone stiže već u travnju, ali za pravi gušt pričekat ćemo lipanj kad nas na brzim njemačkim autocestama čeka prva vožnja paprene 1.6-litrene turboverzije GT sa 204 KS.

PRO CEE’D 1.4

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1396 ccm

Snaga 100 KS pri 5500/min

Moment 137 Nm pri 4200/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 431 x 178 x 143 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 380/1225 litara

Brzina 182 km/h 0-100 km/h 12,8 sekundi

Potrošnja 6,0 l/100 km Ispuh C02 139 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:16