VJERUJE U E-GORIVA

Kakva ideja: Mate Rimac vlasnicima Bugattija želi prodavati benzinske postaje?!

"Mogli bismo izgraditi lijepe kućne Bugatti benzinske postaje za vlasnike koji bi koristili sintetička goriva", rekao je Rimac

Mate Rimac

 Rimac Automobili

Kada kupac može potrošiti milijune na hiperautomobil, nebo je granica kada je u pitanju naplata dodatnih usluga kupcima. Direktor Bugatti Rimca, Mate Rimac ima ludu ideju povezivanja kupnje ‘benzinske postaje‘ s kupnjom automobila. 36-godišnji hrvatski poduzetnik vjeruje da motori s unutarnjim izgaranjem još uvijek imaju dugu budućnost pred sobom, no ne s fosilnim gorivima.

Govoreći na summitu Future of the Car za Financial Times u Londonu, Rimac je podijelio svoju viziju: "Mogli bismo čak izgraditi lijepe Bugatti kućne benzinske postaje za domove vlasnika koji bi koristili sintetička goriva."

image

Mate Rimac

Zeljko Puhovski/CROPIX

Ne čudi što je Rimac sada pokrenuo pitanje sintetičkih goriva. Porsche, koji ima 45 posto udjela u Bugatti Rimcu, radi na pilot projektu proizvodnje e-goriva u tvornici u Čileu od prosinca 2022. godine.

Ekološka goriva se proizvode od vode i ugljičnog dioksida s pomoću energije vjetra i što omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da radi na potpuno CO2 neutralan način.

Očekuje se da će tvornica proizvoditi oko 5,5 milijuna litara godišnje do sredine desetljeća i povećati proizvodnju na 55 milijuna litara do 2027. godine. To bi ipak bila kap u moru s obzirom na to da je danas na cestama diljem svijeta oko 1,4 milijarde automobila i jasno je da bi bilo potrebno izgraditi gomilu takvih tvornica da bi se zadovoljile sve svjetske potrebe.

image
Bugatti

Rimac nije spominjao povezanost s Porscheom, ali jasno je da bi sintetička goriva već sada imala itekako mnogo smisla u Bugattiju. Uostalom, ovi se automobili proizvode samo u ograničenom broju (450 Veyrona i 500 Chirona), a njihovi vlasnici ih ionako gotovo ne voze, tako da potražnja ne bi trebala biti osobito velika.

U tom kontekstu treba spomenuti da će sljedeći Bugattijev hiperautomobil biti predstavljen 20. lipnja. Rimac je rekao da niti jedan dio nije prenesen s Nevere ili Chirona. Dodao je da će imati evolucijski dizajn eksterijera u kombinaciji s "nekim ludim stvarima" iznutra gdje će doći do povećanja kvalitete.

image

Bugatti Chiron (ilustracija)

Bugatti

Kruna će svakako biti novi V16 motor. Riječ je o ogromnom atmosferskom motoru, a Rimac je rekao da je to potpuno novi motor koji Bugatti planira koristiti "neko vrijeme".

image

Bugatti V16

Bugatti

Njegov životni vijek mogao bi potrajati i nakon 2035. godine, kada na snagu stupa zabrana Europske unije o prodaji novih automobila na fosilna goriva. No novi auti na sintetička goriva su izuzeti od te zabrane i tu mnogi proizvođači super- i hiperautomobila vide svoju šansu za nastavak proizvodnje motora na unutarnje izgaranje. Zbog toga elitne marke za superbogate dodatno ulažu u motore s unutarnjim izgaranjem. Sam Mate Rimac rekao je da električna Nevera još uvijek nije rasprodana jer kupci visoke klase uglavnom preferiraju motor s unutarnjim izgaranjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 14:09