S generacije na generaciju prenose se razni trikovi i savjeti kako smanjiti potrošnju goriva.
Svaki vozač ima svoju uhodanu kombinaciju uštede, a najpopularniji način za većinu je jednostavan - spora vožnja s laganim ubrzanjima.
No, je li takav način uštede goriva isplativiji?
Suprotno logičnim zaključcima, potrošnja goriva može biti veća ako ubrzavate polagano.
Naime, s laganim ubrzanjima potrebno vam je dulje vrijeme za postizanje željene brzine i samim time dulje se troši gorivo, a ako stisnete ‘gas do daske‘ do iste brzine doći ćete puno brže.
Prema savjetu Marka Dougherta,profesora na švedskom Sveučilištu Dalarna, najbolje je dozirati oko dvije trećine gasa i što brže mijenjati brzine.
‘Vozači to nažalost ne razumiju, oni misle da će ostvariti najveću uštedu goriva ako lagano ubrzavaju, ali pokazalo se da to nije slučaj.
Ako želite postići brzinu od primjerice 90 km/h, najbolje je žustro ubrzati i u isto vrijeme pravilno mijenjati brzine‘ - zaključuje Dougherty.
Do istog zaključka stigli su i stručnjaci s poljskih sveučilišta Opole i Wroclaw.
Njihovo istraživanje provedeno na Toyoti C-HR s 1,2-litrenim benzinskim motorom otkrilo je utjecaj ubrzanja na potrošnju energije i učinkovitost vožnje tijekom testa od 30 do 130 km/h:
- Opušteno davanje gasa nije najbolji način da se maksimalno poveća učinkovitost goriva. Povoljno je, u smislu energije, intenzivno ubrzavati automobil na niskim prijenosnim omjerima kako bi se postigla konačna brzina ili udaljenost.
To dovodi do značajnog smanjenja energije koju u konačnici potroši pogonski sklop automobila - zaključak je poljskih sveučilišta.
Kada je riječ o električnim automobilima, zajedničko mišljenje je da postupno i nježno ubrzavanje na najbolji način osigurava veći doseg.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....