Cijene goriva nisu jedina stvar koje su skočile u nebo nakon ruske invazije na Ukrajinu jer su cijene nikla također porasle. Prema CNBC-u, Londonska burza metala jučer je obustavila trgovanje niklom nakon što su se "tromjesečne ugovorne cijene više nego udvostručile na preko 90.192 eura (682.325 kuna) po toni".
Ovo je ozbiljan problem za proizvođače električnih automobila jer je nikal jedan od ključnih sastojaka litij-ionskih baterija. Situacija je toliko loša da je automobilski analitičar Morgan Stanleyja u ponedjeljak upozorio da je "nikl upravo danas porastao za 67,2%, što predstavlja povećanje ulaznih troškova prosječnog EV-a u SAD-u za oko 1000 dolara (6840 kuna).
Adam Jonas također je upozorio da bi to moglo rezultirati nižom zaradom za proizvođače automobila, kao i sporijim usvajanjem električnih vozila. Wall Street Journal bilježi da „Rusija čini 5-6% svjetske ponude nikla i dok izvoz nikla nije bio izravno na meti sankcija, pomorske tvrtke i trgovci se oklijevaju baviti nacionalnim resursima”.
To nije jedini problem jer je Rusija odgovorna za 17% proizvodnje nikla visoke čistoće, a to je ključno za EV-ove.
Zabrinutosti oko nikla postojale su i prije rata – neki analitičari su upozorili da bi globalna potražnja za visokokvalitetnim niklom mogla nadmašiti ponudu do 2024. godine.
Situacija se znatno pogoršala od tih upozorenja prošle jeseni, ali postoje alternative kao što su litij-željezno-fosfatne baterije koje ne koriste nikal ili kobalt u svojim katodama. Ipak, one pretpostavljaju nižu gustoću energije.
Koliki će ovo imati utjecaj na cijelu situaciju oko električnih vozila, ostaje za vidjeti. Ako cijene nikla ostanu visoke, proizvođači automobila i potrošači mogli bi ostati suočeni s visokim cijenama električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....