Ponekad postoje zanimljive stvari na prometnicama koje su prilično neupadljive, a imaju važnu funkciju, piše Magazin Fenix.
Primjer za to su sive kutije koje su često pričvršćene na ulične svjetiljke, znakove ili stupove semafora. Iza kućišta nalaze se inteligentni uređaji koji se koriste posvuda u Njemačkoj, a koje možemo vidjeti u svim državama pa tako i Hrvatskoj.
Neugledne sive kutije su uređaji za brojanje prometa, a ti sustavi su često integrirani u stupove semafora.
Prema Državnom ministarstvu stanovanja, graditeljstva i prometa, u Bavarskoj se koristi oko 700 uređaja, od kojih je 600 skriveno u standardnim stupovima semafora. Ostatak su tipične sive kutije koje se ponekad koriste samo selektivno i zatim se ponovno rastavljaju.
Ovi uređaji za bočno radarsko mjerenje omogućuju gradovima i zajednicama diljem Njemačke prikupljanje važnih podataka o cestovnom prometu – koje zatim mogu koristiti za:
-Izbjegavanje zagušenja prometa
-Povećanje sigurnosti prometa
-Smanjenje štetnih emisija
-Smanjenje buke na cesti
-Analiza uzroka nesreća i prevencija nesreća
Na temelju tih informacija mogu se donijeti razumne odluke u prometnom planiranju.
Bočni radarski mjerni uređaji na baterije mogu prikupiti puno podataka o prometu – ali budite sigurni: osjetljivi podaci poput registarskih pločica se ne bilježe. Umjesto toga, brojači pohranjuju nešto poput:
-Broj vozila, opći opseg prometa
-Duljina vozila
-Konfiguracija osi i središnji razmaci
-Položaj bloka motora
-Mjerenje razine zvučnog tlaka u dB
-Brzina vozila
Kombinacijom tih podataka moguće je utvrditi koje klase vozila najviše prolaze pokraj lokacije. Neki uređaji mogu pohraniti gotovo milijun podataka.
No, mjerači prometa također imaju praktičnu funkciju za vozače: mogu se koristiti za inteligentnu kontrolu semafora. Na primjer, to se već koristi na raskrižju u gradu Paderbornu.
Riječ je o pilot projektu u kojem se koriste Topos uređaji za brojanje prometa. Zahvaljujući podacima u stvarnom vremenu, semafori se više ne moraju „paliti“ prema fiksnom ciklusu, već se umjesto toga po potrebi mogu uključiti u zeleno.
Time se izbjegava nepotrebno vrijeme čekanja, buka i onečišćenje okoliša. Pilot projekt je trajao tri godine – trenutno nije poznato mogu li se takva rješenja koristiti i u cijeloj Njemačkoj.
O brojilu prometa
Brojilo služi za konstantno prikupljanje podataka o značajkama prometa na cestama. Ona su većinom automatska s induktivnom tehnologijom te omogućuje brzo i točno mjerenje cestovnog prometa i prikupljanje podataka o prometu na prometnicama. Takvo automatsko brojilo prema EU standardu omogućuje precizno razvrstavanje vozila u barem osam skupina. Interval prikupljanja podataka u pravilu je jedna minuta, što odgovara i vremenu obrade prikupljenih podataka.
Tehnički podaci
Masa do 5 kg, jednostavna uporaba i premještanje
Napajanje: strujno, baterija, solari
funkcioniranje od minus 40 do plus 70 Celzija
intervali zapisa podataka 0/24 sata prometnog opterećenja jer se i obavlja u uvjetima prekinutoga prometnog toka
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....