UGROŽENA VRSTA

Izvršni direktor Citroëna tvrdi da će električni automobili ubiti SUV klasu

‘Ako aerodinamika automobila nije dobra, kazna u smislu dosega na električnom vozilu je ogromna‘

Citroën C4X

 Citroën

Popularnost SUV modela diljem svijeta već godinama nezaustavljivo raste. Prema podacima Jato Dynamicsa, u prvoj polovici prošle godine, SUV vozila činila su više od polovice ukupne prodaje novih automobila u Europi.

No, šef francuskog Citroëna tvrdi da je došao kraj takvoj dominaciji. U razgovoru za Autoexpress, Vincent Cobée je naveo da električni SUV-ovi zbog svoje veličine i mase zahtijevaju veće baterije – što povećava težinu i čini električni automobil manje učinkovitim.

“Ako aerodinamika automobila nije dobra, kazna u smislu dosega na električnom vozilu je ogromna. Zbog loše aerodinamike možete izgubiti 50 kilometara dosega, a ako uspoređujemo SUV i limuzine, govorimo o 60, 70, 80 kilometara.

Vlasti će početi ograničavati težinu i veličinu baterija, bilo kroz porez, poticaje ili neku drugu regulaciju. Primjerice, gradski automobili su ubijeni regulativom, a segment SUV-ova bit će ubijen zbog aerodinamičnosti i težine” - rekao je izvršni direktor Citroëna.

“Sedamdesetih godina prošlog stoljeća automobil je bio težak 700 kilograma, a danas je prosjek 1300 kg.

Sutra će prosječan automobil težiti dvije tone. Dakle, koristimo tri puta više resursa za pružanje iste usluge, samo da budemo ‘zeleni‘ - zaključuje Cobée.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 07:48