
Pojam za luksuzne automobile su desetljećima bili prvenstveno kvaliteta materijala i izrade. Naravno, simbol luksuza bili su i veliki, moćni motori te sofisticirana mehanika.
Međutim posljednjih godina proizvođači premium automobila natječu se tko će u svoje vozilo ugraditi više zaslona, koliko će ti zasloni imati inča i koliko će digitalne tehnologije i naprednog softvera biti u autu.
Iako na taj način privlače neke nove kupce, tradicionalisti smatraju da su dodirni zasloni i digitalizacija korak unatrag i udaljavanje od onoga što je u autu zapravo bitno.
Mercedes je prije nekoliko godina privukao ogromnu pažnju svojim MBUX Hyperscreen rješenjem. Tri velika zaslona koji gotovo potpuno prekrivaju prednje armature u većim i skupljim Mercedesima podijelili su mišljenja i izazvali kritike tradicionalnih kupaca koji smatraju da bi Mercedes trebao više pažnje posvetiti ergonomiji i kvaliteti interijera umjesto da ga natrpava silnim zaslonima od kojih nema previše koristi
I u Mercedesu su sada priznali da se luksuzni automobil ne bi trebao vrtjeti oko zaslona. U iskrenom intervjuu za ABC News, glavni direktor dizajna Mercedesa priznao je da "zasloni nisu luksuz". Gorden Wagener tvrdi da u današnje vrijeme nije ništa posebno staviti što više zaslona na kontrolnu ploču jer "svaki automobil ima veliki zaslon."
Wagener tvrdi da se Mercedes mora poboljšati u drugim područjima kako bi opravda prestiž koji je do sada stekao. "Moramo stvoriti luksuz izvan ekrana. Zato govorim o izradi i sofisticiranosti". Wagener je također priznao da postoji problem koji se mora riješiti u vezi s velikim zaslonima u Mercedesu: “Što se tiče softvera, nije bilo tako dobro. Jer kada imate veliki zaslon, želite imati odličan sadržaj na njemu. Stoga radimo na sadržaju koji je specifičniji i zabavniji.”
Unatoč tome ogromni Hyperscreen neće nestati. Godine 2026. S-klasa će konačno proći kroz redizajn s "velikom nadogradnjom", prilikom koje će naslijediti izgleda zaslona od EQS-a. Aktualni model već ima veliki središnji zaslon, ali marka sa sjedištem u Stuttgartu želi dodati još jedan zaslon ispred suvozača i tako uskladiti svoj najprestižniji model s sa svojim modelom s vrha ponude.
Upitan može li umjetna inteligencija pomoći u dizajnu automobila, Wagener je bio brutalno iskren: "Trenutačno dobijete 99 posto s*anja od AI." Međutim, umjetna inteligencija se stalno poboljšava, tako da Mercedesov šef dizajna ozbiljno računa na nju u budućnosti: "Mislim da će za 10 godina možda većinu dizajna obavljati umjetna inteligencija, a to će dizajnere učiniti suvišnima. Moj nasljednik bit će stroj i bit će puno jeftiniji od moje plaće."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....