Studija

Istraživanje pokazalo da su preskupi: Kineski automobili bi trebali jako pojeftiniti da bi ih Europljani prihvatili

Iako su jeftiniji od konkurencije, kineski auti u Europi su nerijetko gotovo dvostruko skuplji od istih modela u Kini

Kineski automobili (ilustracija)

 SCMP

Već godinama se priča o kineskoj "automobilskoj invaziji", no ta invazija ide vrlo sporo jer europski kupci još uglavnom slabo prihvaćaju aute iz Kine. Godine 2023. je njihov udio u Europi iznosio samo 2,5 posto, predviđa se da je on prošle godine samo minimalno narastao.

No zašto Europljani slabo prihvaćaju automobile iz Kine? Prema najnovijoj studiji razlog za to je cijena.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Činjenica je da su Kineski automobili u prosjeku jeftiniji nego automobili ostalih proizvođača, no kupcima ta razlika nije dovoljna da bi se odlučili za neku nepoznatu marku koja još nije "dovoljno provjerena". Istraživanje američke tvrtke za istraživanje tržišta Escalent, koje je objavljeno u Automotive Newsu pokazuje da bi cijene kineskih auta morale pasti još 27 posto da bi ih Europljani prihvatili i počeli ozbiljno razmišljati o kupnji auta iz Kine.

image

BYD tvornica

Liu Xiao/Xinhua News/Profimedia

Prema istraživanju, glavni problem kineskih automobila je nepovjerenje kupaca. Prema Escalentu, kratka povijest i nedostatak tradicije mnogih kineskih marki igra glavnu ulogu u tome. Potrošači ne mogu biti sigurni u kvalitetu automobila, kao ni u to što će biti s rezervnim dijelovima i popravcima.

Svijest o robnoj marki također igra važnu ulogu. Samo MG i BYD ušli su među 25 najpoznatijih marki automobila u Europi prema Escalentu, i po tom su kriteriju na 22. i 25. mjestu.

image

Kineski električni auti, ilustracija

Profimedia

U konačnici novčanik je taj koji uvelike određuje hoće li se automobil kupiti ili ne. A očigledno, prema većini, kineski auti su trenutačno preskupi da bi ih kupci odabrali. Tome neće pomoći ni carine koje je EU uvela prošle godine na električne aute iz Kine i koje sužavaju proizvođačima "manevarski prostor" za dodatno sniženje cijena.

Iako su jeftiniji od konkurencije, kineski auti u Europi su nerijetko gotovo dvostruko skuplji od istih modela u Kini. Ta razlika se ne može objasniti opsežnijom sigurnosnom opremom, troškovima transporta pa čak ni carinama. Činjenica je da Kinezi u Europi od svojih auta zarađuju mnogo više nego u Kini i morat će odustati od velikog dijela te zarade žele li postati masovno prihvaćeni na "Starom kontinentu".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. veljača 2025 19:36