Vojska prevaranata na tržištu rabljenih automobila ne miruje. Nedavno smo pisali o neuspješnoj borbi Europskog parlamenta s inovativnim načinom skidanja kilometara pomoću kojeg prevaranti, na štetu kupca, svom rabljenom automobilu u prosjeku povećavaju vrijednost za 3000 eura, a danas otkrivamo i listu polovnjaka kojima se najčešće skidaju kilometri.
Kompanija CarVertical analizirala je povijest 700.000 rabljenih automobila koji su u posljednjih godinu dana (studeni 2020-2021.) cirkulirali tržištem te otkrila koji modeli i marke su najčešće žrtve. Uz naše domaće tržište, uzorak čine i polovnjaci iz Njemačke, Francuske, Italije, Poljske, Rumunjske, Mađarske, Slovenije, Slovačke, Češke, Litve, Latvije, Estonije, Ukrajine, Bugarske, Srbije, Rusije i SAD-a.
Model kojem su najčešće skidali kilometre je BMW M5. Drugo i treće mjesto zauzimaju BMW Serija 7 i Subaru Outback, slijede BMW Serije 6, Audi A8, Volkswagen Phaeton pa opet BMW X5 i Serija 5. Deveti i deseti su Ford Mustang i Audi A7.
Prema navedenim podacima, modeli sa značkom BMW-a najveći su mamac prevarantima jer zauzimaju polovicu liste TOP 10! No, stručnjaci CarVerticala ističu da su te brojke u korelaciji s potražnjom za rabljenim BMW vozilima na različitim tržištima te otkrivaju da je veća vjerojatnost da će kilometraža biti promijenjena na skupljim modelima. Razlog je veći profit.
Prilikom kupnje polovnog automobila budite oprezni i svakako provjerite kilometražu, posebno kod starijih vozila jer su najpopularniji modeli s vraćenom kilometražom proizvedeni između 2006. i 2016. godine.
Većina automobila kojima je vraćena kilometraža pogonjena je dizelskim motorima što ne čudi jer u prosjeku rade više kilometara pa je i šansa za prevaru veća. U ukupnoj brojci automobila sa skinutim kilometrima, dizelaši čine 90 posto!
Za kraj, 16 posto analiziranih vozila u posljednjih godinu dana imalo je vraćenu kilometražu. Kupci u ekonomskoj klasi imaju nešto manji rizik od prevare, no oni koji kupuju skuplje dizelske automobile stare između 5 i 15 godina preuzimaju najveći rizik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....