Ako ste vozač tada znate da godišnji odlazak na tehnički pregled osobnog vozila prilikom registracije ponekad može biti dosta stresno iskustvo, posebno ako uzmemo u obzir činjenicu da prosječna starost osobnog automobila u Hrvatskoj iznosi poraznih, gotovo 13 godina (12,73 godine). Čak i ako svoj automobil održavate propisno, što nažalost često nije slučaj s brojnim našim vozačima koji krpaju kraj s krajem pa sve manje ulažu u vlastiti automobil koji tako s vremenom postaje sve manje siguran i tehnički ispravan, postoji šansa da po nekoj od točki pregleda automobil neće proći tehnički pregled i biti spreman za registraciju.
U prilog tomu govore i službeni podaci da svako četvrto osobno vozilo svake godine padne na tehničkom pregledu i to s 3,24 utvrđene neispravnosti po vozilu dijagnosticirane tijekom tehničkog pregleda. U stvarnosti pak, ta je brojka i viša jer se dobar dio problema rješava "stoticom" pored mjenjača što se nažalost u finalu odražava na daljnju vožnju u neispravnom vozilu, jer malo koji vozač kasnije otkloni nedostatak sve dok auto vozi, premda je uspio nekako proći tehnički. Mi smo na našem portalu autoklub.hr nedavno proveli anketu na 2500 vozača kako bismo doznali nešto više o prolaznosti na tehničkom pregledu, a premda su podaci bili nešto optimističniji od onih Centra za vozila Hrvatske, moglo se iščitati kako je čak 25 ispitanika palo na tehničkom barem jednom, dok njih 8 posto više puta nije uspjelo zadovoljiti uvjete za prolazak tehničkog, što znači da dio ispitanika koji smatra da zadovoljavaju uvjete na kraju ipak ne prolaze na tehničkom.
S obzirom na sve navedeno zanimljivom nam se učinila nova usluga ORYX Asistencije pod nazivom Autopass koji korisnicima omogućuje siguran prolazak na tehničkom pregledu, besplatnim popravkom kvara ili neispravnosti na osobnom vozilu. Pod tehničkom neispravnosti vozila pritom se podrazumijeva pad na tehničkom pregledu vozila, a koji je dokumentiran Zapisnikom o redovnom tehničkom pregledu.
Što to znači i kako funkcionira usluga u praksi odlučili smo isprobati i to na vozilu još starijem od hrvatskog prosjeka, dakle, Alfi Romeu 156 1.8 TS iz 1999. godine kojem je taman isticala registracija.
Sve počinje kod ugovaranja auto osiguranja u nekoj od osiguravajućih kuća koja u ponudi već ima uslugu Autopass, poput Wiener ili Uniqa osiguranja, s tim da Wiener osiguranje upravo nudi Autopass asistenciju na kratkotrajnoj akciji za 1 kunu. Inače, popis sklopova na vozilu kao i financijski limiti za svaki sklop do kojih je moguće koristiti besplatan popravak vozila ovisi o vrsti paketa koji se ugovara.
Nakon osiguravanja vozila krenuli smo u stanicu za tehnički pregled (može se otići u bilo koju stanicu) gdje je naš Alfa Romeo nakon pregleda pokazao manjkavosti po pitanju desnog kratkog i dugog svjetla, pregorjele žarulje za osvjetljavanje stražnje registarske pločice te potrošene manžete na poluosovini zbog čega se nakupljala prljavština u sklopu i trebala je hitna zamjena.
Dalje je sve išlo vrlo jednostavno. S obzirom na to da se nedostaci nisu mogli otkloniti u samoj stanici, nazvali smo besplatan broj telefona u Call centar ORYX Asistencije koji je dostupan 0-24 sata, javio nam se djelatnik, opisali zbog čega je Alfa pala na tehničkom pregledu i pitali za mjesto i termin za popravak, a on nam se s povratnom informacijom javio za nekih pola sata i obavijestio nas kako već danas možemo otkloniti nedostatke i popraviti kvar u vrijeme koje je odgovaralo i nama i servisu koji je imao slobodnu dizalicu, a manžeta je već bila na putu dostavom u servis.
Ovdje treba napomenuti da se ovisno o težini kvara, opsega rada, dostupnosti dijelova i termina kod mehaničara AutoZubak Neostara ili servisa partnera na području cijele Hrvatske popravak može dogovoriti i obaviti u zakonskom roku od 10 dana od pada na pregledu. Isto tako u slučaju isključenja vozila iz prometa do stanice ga može prevesti šlep služba ORYX Asistencije, a moguće je dogovoriti i dostavu automobila na kućnu adresu po popravku. Nama srećom ništa od navedenog nije trebalo već smo se u dogovorenom terminu pojavili u servisu. Nakon svega sat vremena nedostaci i kvarovi su otklonjeni, a s obzirom da je cijena radova i rezervnih dijelova iznosila 44 kune više od paketa koji je pokrivao naš financijski limit, tih smo 44 kune dodali sami.
Nakon što smo se potom uputili ponovo na tehnički Alfa je prošla bez problema uz savjetovanje na koje bismo sklopove i moguće nedostatke mogli obratiti pažnju do idućeg tehničkog pregleda s obzirom na starost vozila. Na koncu, pokazalo se kako ova nova usluga ORYX Asistencije ne samo da može uštedjeti novac već je i vrlo praktična, a štedi i vrijeme korisnika što je u našem današnjem ubrzanom ritmu života itekako važno. Samo jedan telefonski poziv lišio nas je kombiniranja, traženja najpovoljnije manžete, dogovaranja servisa, dijelova i ponovnog tehničkog pregleda... Ovisno o paketu i limitu, dojma smo da bi se mnogim vozačima mogla isplatiti, a ono što je po nama možda i najbitnije u cijeloj priči jest činjenica da smo s tehničkog pregleda otišli s potpuno ispravnim automobilom po svim točkama, što, nažalost, nije uvijek slučaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....