Pandemija koronavirusa u potpunosti je promijenila cijeli svijet, a jedna od posljedica je i otkazivanje gotovo svih većih manifestacija. Među njima su i saloni automobila koje je redovito posjećivalo stotine tisuća posjetitelja koji su radoznalo koračali halama u potrazi za svojim novim automobilom. Iako se već duže vrijeme govori da su sajmovi "zastarjeli", i da proizvođačima nisu isplativi zbog skupih inicijalnih ulaganja, pandemija je pokazala da digitalne premijere ipak nisu na razini spektakularnih presica primjerice u Ženevi, Los Angelesu ili u Parizu. Sva tri sajma ove godine su otkazana, a potencijalni kupci nove modele mogu gledati putem službenih slika i videa. Ipak, sada se nekako čini da bi svi opet htjeli povratak "na staro", a potvrđuje to i veliko istraživanje koje je proveo New York Auto Show. Oni su napravili istraživanje među posjetiteljima prethodnih izdanja sajma. Tako je od čak 628.000 ispitanika njih čak 449.000 potvrdilo da su prilikom obilaska sajma razmišljali o kupnji novog automobila u sljedećih 12 mjeseci. Svi oni su dakle prilikom posjete sajmu razmišljali o novom autu te isti tražili pod svjetlima reflektora.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da je broj posjetitelja auto sajmova u SAD-u u posljednjih nekoliko godina stabilan, a posjetitelji pritom provode sve više vremena na samom sajmu. Tako je objavljena brojka od čak četiri i pol sata koliko prosječni posjetitelj provede na sajmu. "Pedeset posto kupaca novih automobila koji su posjetili prošlogodišnji sajam u New Yorku izjavilo je da je sajam utjecao na njihovu odluku", ističe se u istraživanju. Mark Scheinberg, predsjednik udruge "New York Automobile Dealers Association" koja broji 650 ovlaštenih prodajnih salona na području New Yorka istaknuo je kako "Niti jedan drugi marketinški alat ne opskrbljuje proizvođače s količinom, dosegom, dubinom ili utjecajem na koji to čine sajmovi automobila."
Bit će zanimljivo vidjeti kako će izgledati "povratak na staro" po pitanju sajmova automobila koji su, prema ovom istraživanju, i dalje prilično važni prilikom odabira kupnje. Ženeva je otkazana već i za iduću godinu (što se, prema trenutnom stanju stvari pokazalo kao dobar potez s obzirom je teško očekivati idealnu situaciju u ožujku), a kao prvi veliki sajam koji bi mogao pokrenuti stvari sada se čini onaj u Münchenu koji je zakazan za rujan 2021. godine, a na kojem bi trebao biti predstavljen potpuno novi koncept sajma sa nekoliko lokacija, testnim vožnjama i dodatnim sadržajima koji su nedostajali na tradicionalnim priredbama. Nadamo se da će takav oblik opet zaživjeti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....