BRZO NAPREDUJU

Imaju globalne aspiracije: Kineski automobili preuzimaju Bliski istok, Latinsku Ameriku, Afriku i Aziju

Bez zapaženog uspjeha u Sjevernoj Americi, i zbog slabog napredovanja u Europi, Kina se okrenula globalnom jugu

Izvoz kineskih automobila, ilustracija

 Profimedia

Rast kineske automobilske industrije i njihovog izvoza je eksponencijalan. S prošlogodišnjih 4,7 milijuna automobila izvezenih iz Kine, izvoz je čak utrostručen u odnosu na 2021. godinu. BYD je već nadmašio Teslu u globalnoj prodaji (električni auti i hibridi zajedno), a analitičari predviđaju da će kineski proizvođači automobila uskoro prestići Volkswagen i Toyotu.

Bez zapaženog uspjeha u Sjevernoj Americi, i zbog slabog napredovanja u Europi, Kina se okrenula globalnom jugu u nastojanju da proda što više vozila. Tržišta jugoistočne Azije, Bliskog istoka, Latinske Amerike i Afrike vrlo su dobra prilika za njih.. Iako pojedine nacije u tim regijama nemaju tako jaku kupovnu moć kao neke zapadne zemlje, ta su tržišta idealna meta Kineza zbog brzog rasta i ograničene domaće automobilske industrije.

image

Izvoz kineskih automobila (ilustracija)

Profimedia

Prema izvješću The Economista, kineski proizvođači automobila narasli su nedavne nule na osam posto tržišta na Bliskom istoku i u Africi, šest posto u Južnoj Americi i četiri posto u jugoistočnoj Aziji, sve u samo nekoliko godina.

Kineski agresivni napad na ova tržišta posljedica je i usporavanja prodaje u Kini. U Kini je prošle godine prodano oko 23 milijuna vozila, rast se smanjio, a domaći proizvođači automobila suočavaju se s ozbiljnim problemom viška kapaciteta. Naime, procjenjuje se da bi kineske tvornice automobila, kada bi radile punim kapacitetom, mogle proizvesti oko 45 milijuna automobila godišnje. Trenutno je zauzeto samo 60 posto ukupnih kapaciteta, a grade se i novi.

image

Izvoz kineskih automobila (ilustracija)

Profimediaa

Unatoč problemu prekomjernog kapaciteta koji imaju kod kuće, kineski proizvođači automobila grade tvornice i u inozemstvu. Izvješća procjenjuju da će kineske marke proizvesti 2,5 milijuna automobila u stranim tvornicama, što će kineskim tvrtkama omogućiti da izbjegnu carine i troškove transporta. BYD već proizvodi automobile u Tajlandu i Uzbekistanu, a planira pogone u u Brazilu, Indoneziji, Mađarskoj, Turskoj i Meksiku. Chery, Great Wall, SAIC i Changan već kuju slične planove.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. ožujak 2025 21:00