Porsche 911 je sportaš kojeg bi svaki ljubitelja automobila morao provozati barem jedom u životu, a tako je i s posljednjim osmim izdanjem.
U Stuttgartu su pronašli eliksir vječne mladosti koji je još jednom upalio. Elfer se u osmom izdanju promijenio, obnovio i ažurirao kako bi održao korak s vremenom, ali u skladu s tradicijom ostao vjeran formuli koju je prije više od pola stoljeća postavio Ferdinand Alexander Porsche.
U potrazi za razlikama koje donosi serija 992 stalno nam se javljao déjà vu efekt. Kao i uvijek, a možda i zauvijek, sve je novo, a istodobno ništa se nije promijenilo. U skladu s tradicijom najdugovječniji model ostao je vjeran postavkama koje je prije 56 godina zacrtao Ferdinand Alexander Porsche.
No, postoje i znakovi prepoznavanja. Dovoljno je usmjeriti pažnju na dva uzdužna profila na prednjem poklopcu ili na traku koja povezuje stražnja svjetla i nosi natpis Porsche. Sve ostalo su tek profinjeni detalji, sitnice koje, uzete zasebno su jedva vidljive, ali ne treba ih podcjenjivati jer uzeti u cjelini predstavljaju razlog zbog kojeg nakon više od pola stoljeća još uvijek s oduševljenjem prihvaćamo svaku priliku za druženje Porscheom 911.
Motor, trolitreni turbo bokser, debitirao je prije tri godine, a sada ima 30 konja više (450). No, to je tek početak priče u kojoj se kao u mađioničarskom triku izmjenjuju uglađenost i zloba.
Motor je još okretniji, još dostupniji na svaku komandu i oslanja se na PDK mjenjač koji je dobio osmi stupanj prijenosa. Idealan za krstarenje autocestom, ali indirektno koristan i na stazi jer dodatni stupanj omogućio je racionalnije preslagivanje prvih sedam. Zadivljujuće je kako mjenjač dobro radi u automatskom modu i na stazi.
Aktiviranjem Sport plus programa poluge za izmjenu stupnjeva postaju bespotrebne. Mjenjač je uvijek tu s pravim izborom u pravom trenutku.
To će možda kod pojedinaca uzrokovati gubitak macho osjećaja, ali dovoljno je posegnuti za polugama iza upravljača, automatika će ionako spremno ispraviti pogreške. Karoserija je kruća, prednji i stražnji dio žive u slozi, a na vozaču je da izabere kojim stilom želi prolaziti kroz zavoje jer 911 se prilagođava bez pogovora.
UKRATKO
Karoserija je većim dijelom načinjena od aluminija (70%), a veće turbine uz dorade na ventilima, ubrizgavanju i hlađenju povećale su snagu (450 KS) i smanjile potrošnju (9 l/100 km)
Novi 911 nije ekstreman ni ovjesom ni upravljačem, ali je savršeno izbalansiran, spreman za neutralne prolaske zavojima, ali i žestoki drift
Prednja armatura obilježena je vodoravnim linijama, a uz nove prekidače i ventilacijske otvore, pažnju privlači ručica mjenjača, više originalna nego lijepa. Od analognih instrumenta ostao je pokazivač okretaja
Novost je i različita veličina prednjih i stražnjih kotača, a uz diskove od ugljičnih vlakana i keramike, među opcijama su i čelični presvučeni volframom koji ne znaju za trošenje
Problem aquaplaninga riješen je senzorom u blatobranima koji prepoznaje mokar asfalt, sustave kontrole stavlja u stanje pripravnosti i upozorava vozača na mogućnost izbora programa za kišu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....