VIDEO

I to smo dočekali: Autonomni Maserati pokretan umjetnom inteligencijom postavio je novi brzinski rekord

Automobil je bez vozača je na pisti prilično uvjerljivo oborio stari rekord koji je iznosio 310 km/h

Postavljen je brzinski rekord za autonomne aute

 Indy Autonomous Challenge

Tehnologija autonomne vožnje još uvijek nije na onoj razini koja se od nje očekuje, no u stanju je povremeno iznenaditi ili čak napraviti neki pothvat. Maserati je to upravo dokazao kada je MC20 bez vozača pojurio 318 km/h . Ovo je drugi put da je ovaj automobil postavio brzinski rekord za autonomne automobile i drugi put da je isti tim postavio novi kopneni brzinski rekord za tehnologiju vožnje baziranoj na umjetnoj inteligenciji.

Najveće talijansko znanstveno-tehnološko sveučilište, Politecnico di Milano, udružilo je snage s Indy Autonomous Challengeom kako bi postavilo ovaj rekord. Ostvarili su to u Svemirskom centru Kennedy, točnije na ogromnoj pisti koju su za slijetanje koristili legendarni Space Shuttleovi. Ova je pista bila idealna jer je duga skoro pet kilometara.

MC20 je koristio softver tima PoliMOVE-MSU, koji je dio odjela za performanse AIDA-e (autonomna umjetna inteligencija Politecnico di Milano). Videozapis snimljen tijekom testa pokazuje kako Maserati besprijekorno prati ravnu liniju niz pistu i ubrzava cijelo vrijeme.

image

Postavljen je brzinski rekord za autonomne aute

Indy Autonomous Challenge

Polako, ali sigurno ubrzava do 318 km/h mph prije nego što je morao pritisnuti kočnice prije kraja piste. Time je prilično uvjerljivo oboren stari rekord od 310 km/h.

“Ovi svjetski brzinski rekordi puno su više od pukog izloga tehnologije budućnosti. Guramo softver za vožnju zasnovan na umjetnoj inteligenciji i robotski hardver do apsolutnog ruba. To pomaže u prijenosu učenja kako bi se omogućila sigurna, održiva i brza autonomna mobilnost na autocestama”, rekao je Paul Mitchell, izvršni direktor Indy Autonomous Challenge i Aidoptation BV.

image

Postavljen je brzinski rekord za autonomne aute

Indy Autonomous Challenge

Znanstveni direktor projekta i direktor Odsjeka za elektroniku, informaciju i bioinženjering na Politecnico di Milano, prof. Sergio Matteo Savaresi, elaborirao je tu točku: „Cilj testova velikih brzina je procijeniti ponašanje ‘robo-vozača‘ u ekstremnim uvjetima. Ovi sustavi umjetne inteligencije testirani su u serijskim vozilima pri legalnim cestovnim brzinama u utrkama Indy Autonomous Challenge od 2021.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. ožujak 2025 16:33