Prema preliminarnim podacima agencije Promocija Plus, hrvatsko je tržište u osam mjeseci prihvatilo 26.523 nova auta. Malo, znadu li se potencijal i potrebe za oko 100.000 novih auta godišnje, ali s druge strane, to je 760 auta ili 3 posto više u odnosu na prošlu godinu. Hajde, barem nešto…
Međutim, prava krvna slika dobije se tek kada se razdvoje privatni od poslovnih kupaca (tvrtke, državna tijela i institucije…). Privatni su naime osjetno slabije zastupljeni, a posebno dramatičan pad njihova udjela vidljiv je u posljednjih šest godina krize. Sve slabija kupovna moć svela je ove godine njihov udio na samo 7477 ili tek 28 posto od ukupnog broja. Osim toga, danas se kupuje gotovo uvijek gotovinom, izvučenom iz čarape, ispod madraca ili tko zna otkud, baš kao što se trgovalo početkom stoljeća.
Neklad popularni kredit i leasing tek rijetko koji privatni kupac uzima u obzir. Naša lista 10 modela kojima su privatne osobe najsklonije, na čijem je čelu ove godine Kia Ceed (lani Renault Clio) očekivano ističe modele niže i kompaktne klase, među kojima su visoko plasirani i primjerci čije cijene jače iskaču od ostalih (VW Golf i Mazda 3).
Podaci: Promocija Plus
1 Kia Ceed 359 kom
Dobra kvaliteta i oprema, jamstvo od 7 godina i dobre cijene, privukli su kupce. Benzinci stoje od 93.000 kuna, dizelaši od 108.000 kuna
2 Renault Clio 345 kom
Podjednako omiljen kod žena i muškaraca, uživa veliku naklonost kupaca. Benzinci koštaju od 83.400 kuna, dizelaši od 105.400 kuna
3 VW Golf 304 kom
I dalje se smatra sigurnim ulogom, unatoč cijenama većim od konkurencije (benzinci od 124.600 kuna, dizelaši od 142.950 kuna)
4 Opel Corsa 294 kom
Uvijek pri vrhu, Opelov gradski auto i dalje uživa solidnu popularnost. Benzinci se cijene od 82.400 kuna, a dizelaši od 110.300 kuna
5 VW Polo 289 kom
Robustan i čvrst, oduvijek je doživljavan kao mali Golf. Pristupačnih je cijena (benzinci od 87.000 kuna, dizelaši od 105.200 kuna)
6 Toyota Yaris 243 kom
Generator dobre prodaje je hibridna verzija (s poticajem 94.500 kuna). Benzinci inače stoje od 81.000 kuna, a dizelaši od 102.500
7 Mazda 3 216 kom
Skuplja je čak i od VW Golfa, ali plijeni kvalitetom, izgledom i ležanjem. Benzinci vrijede od 127.500 kuna, a dizelaši 170.100 kuna
8 Opel Astra 200 kom
Tradicionalno popularna, premda nešto manje od prijašnjih generacija. Benzinci su dostupni od 114.100 kuna, dizelaši od 131.700 kuna
9 Peugeot 208 189 kom
I privlačni nasljednik 207-ice profilirao se kao miljenik žena. A ima i umjerene cijene (benzinci od 83.000 kuna, dizelaši od 99.600 kuna)
10 Dacia Sandero 188 kom
Najjeftiniji auto na tržištu izgledom i kvalitetom uopće se ne doimlje takvim. Benzinci kreću od 59.200 kuna, dizelaši od 81.500 kuna
BROJKE
879
Volkswagena otišlo je privatnim kupcima. Slijede Opel sa 725, Renault sa 672, Kia sa 587, Citroen sa 507 auta…
454
Audija, BMW-a i Mercedesa isporučeno je privatnim kupcima u 8 mjeseci. Kao i 18 Volva, 9 Porschea, 2 Tesle…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....