CRNO, CRNJE, NAJRCNJE...

HR tržište: Dobitnici su Chevrolet, Hyundai i Dacia, a gubitnici Fiat, Honda i Lexus!

U općem sivilu i dalje prvo mjesto drži Opel sa 4695 registriranih automobila, Volkswagen čvrsto drži drugo mjesto, Renault je ostao na istim postocima kao u 2009. godini...

Da je prije dvije godine netko spominjao da će tržište automobila pasti sa 88.265 u 2008. godini na 38.570 u 2010. godini, vjerojatno bi ga smatrali ekonomskom neznalicom. Međutim, danas je taj pad, od gotovo 60 posto u dvije godine, realnost s kojom se moraju nositi svi trgovci u Hrvatskoj. Jesmo li dotaknuli dno? Na to pitanje još nema konkretnog odgovora, ali sigurno je da 2011. godina neće biti godina velikog oporavka na hrvatskom automobilskom tržištu, nego možda samo stabilizacije pada i eventualno nekog blagog pomaka prema plusu.

U tom općem sivilu i dalje prvo mjesto drži Opel. Sa 4695 registriranih automobila, prodaja je pala, ali udio je povećan za gotovo 1,5 posto. To je lijep uspjeh jer do sada u Hrvatskoj nitko nije uspio zadržati čelnu poziciju toliki niz godina poput Opela i teško da će se nešto slično ponoviti. Očito je da Opel ima paletu proizvoda prilagođenu ukusu i potrebama naših kupaca. Volkswagen čvrsto drži drugo mjesto i vjerojatno se, da je htio manje zaraditi, a više prodavati, mogao boriti za sam vrh. Međutim, uvoznik je ipak privatna tvrtka, koja na kraju godine želi novac, a ne samo slavu. Doduše, zarada je ipak manja jer se u 2010. godini prodavalo više Pola, a manje Passata, a uz to su i prodani automobili bili na popustu. Renault je ostao na istim postocima kao u 2009. godini, što znači da je prodaja pala koliko i samo tržište. Renault je ipak zabilježio i vrlo dobre rezultate u listopadu i studenome što je ohrabrujuće za 2011. godinu.

Najveći dobitnik u 2011. godini svakako je Chevrolet. Možemo govoriti o pravom fenomenu kada jedna marka gotovo udvostruči svoj udio i u kriznoj godini poveća prodaju za 1000 automobila. Sigurno je da Chevrolet ima proizvode koji su idealno rješenje za kriznu godinu, a i jaki partneri koji su često vezani uz Opel također su velik plus. Chevrolet ima danas četiri zanimljiva modela koja su kupci definitivno prepoznali i stoga je budućnost ove korejsko-američke tvrtke u Hrvatskoj jako svijetla.

Peugeot i Škoda su zadržali svoje pozicije iz 2009. godine, s time da na Škodine rezultate ipak uvelike utječu isporuke MUP-u, koji je upravo u tom modelu pronašao automobil koji najbolje odgovara potrebama policije. Hyundai je u velikom zamahu, ali ipak je suzdržaniji od Chevroleta. Doduše, Hyundai ima u ponudi i trendovska vozila poput ix35, koji je postao tražena roba na tržištu. Citroën 2010. baš neće pamtiti po dobru jer su izgubili jedan posto udjela, kao ni Toyota, koja se osim same krize morala nositi i s velikom hajkom u SAD-u, koja je sigurno imala svoje reperkusije i u našoj zemlji.

BMW prvi u premium segmentu



Borba za vrh premium segmenta vodila se praktički do posljednjeg dana. U konačnici je BMW broj 1 u Hrvatskoj s prednošću od 21 vozila ispred Audija. BMW je tako s treće pozicije u 2009. godini skočio na prvu ponajprije zahvaljujući jako dobrim cijenama na modelima serije 1 i 3. Očito je kako i u tom segmentu cijena ima svoj značaj. Audi je tako ostao drugi, možda je mogao i do trona da je cijena modela A1 bila malo povoljnija. Ovako je teško očekivati da taj mali zanimljivi model potegne u prodaji kada stoji gotovo kao veći A3. Mercedes je zaostao stotinjak vozila, ali je još u igri za 2011. U premium segmentu se pojavio i novi igrač, Infiniti, koji je, čini se, ponajviše utjecao na pad Lexusa. Otkad se prije pet mjeseci pojavio Infiniti, registrirana su samo tri Lexusa. Nažalost, pomalo očekivano, neslavno je propao Aston Martin koji nije nikada zaživio na našim prostorima.

Dobitnici i gubitnici



Iako su zapravo s tako lošom prodajom svi na gubitku, ipak treba izdvojiti dobitnike i gubitnike godine. Od dobitnika svakako treba početi s Opelom, koji je povećao svoj udjel, zadržao vodeće mjesto i gotovo prodao jednake količine kao i u 2009. godini. Chevrolet je sigurno najviše porastao jer je gotovo udvostručio svoj udio i, zahvaljujući konzistentnom razvoju u proteklih nekoliko godina, danas je jedan od velikih na hrvatskom tržištu. U plusu je i Hyundai, druga korejska marka. Dacia raste, a uvjereni smo da može i više jer, poput Chevroleta, ima modele za naše kupce. Minus za 2009. godinu piše se Fiatu, koji već neko vrijeme rješava svoju unutarnju organizaciju i loše poslovne odluke iz proteklih nekoliko godina, zatim Hondi, koja nema u svom programu jeftine modele potrebne danas kad je kriza, te Citroënu, koji mora napraviti bolje i više.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 18:11