Jučer je Honda objavila da je Civic Type R postavio novi rekord za proizvodne automobile s pogonom na prednje kotače na Nürburgringu.
No započnimo s činjenicama - novi FL5 Civic Type R prošao je kroz Nürburgring za 7 minuta i 44,881 sekundi, što je za pola sekunde brže od Renaut Meganea RS Trophy-R-a. Vrijeme FL5 bilo je sporije od vremena kojeg je postavio njegov prethodnik FK8 2017. godine, ali FL5 je vozio noviju, dužu stazu od 20,8 kilometara, dok je FK8 mjerio vrijeme na starijoj konfiguraciji staze od 20,6 km.
Rekord je postavljen automobilom europskih specifikacija čiji 2,0-litreni motor ima 330 KS. Korištena je posebna lagana verzija nazvana Type R S.
U biti, to je obični Type R s tonom izvađene opreme, pomalo nalik starom FK8 Type R LE predstavljenom 2020. Zadržao je 9-inčni zaslon infotainmenta, ali je izgubio hardver za satelitsku navigaciju i dolazi bez klima uređaja, stražnjeg poklopca prtljažnika, senzora za parkiranje i još nekih sitnica.
Honda je također izbacila funkciju automatskog zatamnjivanja za unutarnji retrovizor, vizire za sunce, a retrovizoru su staromodni bez funkcije električnog podešavanja ili grijanja. Još uvijek čekamo da vidimo možemo li otkriti koliko se težine ovim uštedjelo, ali znamo da LE teži 47 kg manje od običnog Type R-a. Što se tiče motora i ovjesa, oba su nepromijenjena.
Druga stvar se odnosi na gume, koje nisu iste kao na standardnom Type R-u iz izložbenog prostora. Tvornička varijanta se kotrlja na Michelin Pilot Sport 4S gumama, ali je rekorder bio obuven u Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect gume. Riječ je o polu-slick gumama koje koriste automobili poput Porschea 911 GT3 RS-a, a sufiks Connect označava ažuriranu verziju koja se može koristiti Michelin Track Connect senzorima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....