MOTOCIKLI

HONDA Forza 300 nakon 3000 km: nikad bržih i ugodnijih tri tisuće kilometara

Čitavo smo se ljeto družili s novim Hondinim adutom u kategoriji srednje snažnih skutera - Forzom 300 - i ostali ugodno iznenađeni ne samo bogatom opremom, nego i štedljivim jednocilindrašem te udobnim položajem sjedenja

Par kilometara brzim gradskim avenijama, pet-šest prelazaka preko tramvajskih tračnica, kratka vožnja gornjogradskim još uvijek kamenom popločenim ulicama, par minuta stajajanja u koloni… Svemu tomu dodajte još malo nervoznih vozača i dobit ćete dnevnu dozu prosječnog motociklista. Kao stvoreni za takve situacije su midi-skuteri. Tristotice. Ne čudi što ih je u cjenicima puno – od već legendarnog Piaggija Beverly 300 i Kymca X-Town 300i do Yamahe X-Max 300 i sasvim nove Honde Forza 300. Upravo smo taj novitet početkom lipnja uzeli na maraton-test i njime do kraja rujna prevalili lijepih tri tisuće kilometara (s tvornički ugrađenim 45-litrenim top-boxom i dalje stoji 48.000 kuna).

Foto: Auto klub

Već smo u prvom tjednu naučili cijeniti bogatu opremu japanskog skutera koji dolazi iz istih proizvodnih pogona u talijanskoj Atessi. Ne mislimo pritom samo na detalje koji svakodnevicu čine ugodnijom, poput ključa koji uopće ne treba vaditi iz džepa ili električno podesivog vjetrobrana, nego i vožnju sigurnijom (diodna kratka i duga svjetla, kontrola proklizavanja i ABS). A nakon tri mjeseca i udobno dvostruko sjedalo, uspravan položaj sjedenja, sjajnu zaštitu od vjetra i štedljivi jednocilindraš (4,2 litre).

Nedjelja, 23. lipnja (986 km)
Najudobniji skuter na tržištu


Premda nije ni najokretnija ni najupravljivija u razredu, Forza 300 je u svakom slučaju među najudobnijim midi-skuterima. U prvom redu zahvaljujući izuzetno skladnoj kombinaciji motora i mjenjača, a zatim i ne pretvrdo podešenom ovjesu. Čak i kad ga potjerate malo brže, baš nimalo ne gubi na udobnosti. Pogotovo u kombinaciji s dovoljno dugim i prilično širokim dvostrukim sjedalom, pri čemu su suputniku uz dovoljno velike i dobro izrađene oslonce na raspolaganju još i velike ručke. Nije stoga čudno da nam ni dulja putovanja od tri-četiri sata nisu teško pala, pogotovo što je položaj sjedenja prilično uspravan, a noge tek blago savinute.

Subota, 29. lipnja (1313 km)
Jednocilindraš kao glavni adut Forze


Premda snagom nijansu zaostaje za vodećima, jednocilindraš još uvijek razvija sasvim pristojne 25,2 KS. Razlog? Forza 300 cilja prije svega na udobnost. Provjereni motor, kojeg dijeli sa SH 300, tih je i miran u radu kao četverocilindraš u Civicu. Uvijek raspolaže s dovoljno snage i ne treba ga tjerati u visoke okretaje, što se povoljno odražava na potrošnju - nakon tri tisuće kilometara prosjek je iznosio 4,2 litre. Lijepa vrijednost! Pogotovo što je dosta vrenema proveo na autocesti, gdje je lakoćom dostizao krajnjih 129 km/h.

Petak, 12. srpnja (1650 km)
Podesivi vjetrobran sjajno štiti i na autocesti pri 129 km/h


Električni pokretani vjetrobran sjajna je stvar kad prije podne vozite po gradu, gdje vam je vjetar za vrućih ljetnih mjeseci najbolji prijatelj, a popodne autocestom, gdje ipak oko glave želite mir kad dulje vozite brzinom od 129 km/h. Pogotovo što se na japanskom midi-skuteru može podešavati milimetar po milimetar, a ne samo u stupnjevima (uobičajena dva ili tri položaja). Na autocesti su sjajna stvar i retrovizori koji od vjetra štite ramena.

Srijeda, 24. srpnja (2145 km)
Na putovanjima je uživao i suputnik


Široko i raskošno sjedalo, ne previsoko postavljeni oslonci za noge, kovčeg za prtljagu kao naslon... Tijekom tromjesečnog maraton-testa često smo na kraće i dulje relacije prevozili i suputnika, koji nije uživao samo u ugodnom položaju sjedenja, nego i udobnom putovanju (dva stražnja amortizera i opruge) i u dovoljno mjesta u za prtljagu (dvije kacige).

Petak, 6. rujna (3012 km)
Diode vrijede svake lipe


Forza serijski dolazi opremljena diodnim glavnim svjetlima, što uopće nije nevažno za skuter sposoban potegnuti do 129 km/h. Uz to što je bijelo svjetlo dioda puno prirodnije od pomalo žućkastog halogenog, neusporedivo ravnomjernije i dalje osvjetljavaju cestu, pa noću nismo imali nikakvih neugodnih iznenađenja.

Srijeda, 14. kolovoza (2515 km)
​Na opremi se nije škrtarilo


Japanci nisu škrtarili na novoj Forzi 300. Barem kad su u pitanju izbor materijala i izrada (proizvodi se u talijanskoj Atessi). Škrta, također, nije ni oprema, koja već u seriji uz top-box od 45 litara sadrži i daljinsko otključavanje spremnika za gorivo i prtljažnika, kao i ključ za pokretanje motora koji čitavo vrijeme može ostati u džepu.

Rijetko smo se na kojem skuteru osjećali ugodno kao na Forzi 300. Jednostavno sve na odgovara, od gotovo uspravnog položaja do ugodnog ovjesa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 18:20