Politika odgode, ponekad i otkazivanja novih modela, koju je promovirao šef Fiata Sergio Marchione, dobiva sve veći broj sljedbenika i među ostalim proizvođačima. Primjerice, Honda je na sjevernoameričkom tržištu već ponudila novo izdanje Accorda, uskoro će to učiniti i u Rusiji, dok će Europski kupci prema neslužbenim najavama iz Tokija, zbog općeg pada prodaje još neko vrijeme pričekati na dolazaka Accordove devete generacije.
No, Honda zauzvrat na Starom kontinentu nastavlja s dotjerivanjem aktualnog modela. Nakon prošlogodišnjeg redizajna predstavljenog u Ženevi, najprodavaniji model u povijesti Honde dobio je novu razinu sigurnosne opreme, a paralelno s njom stigla je i snažnija dizelska verzija.Nove piezoelektrične brizgaljke i turbo punjač, povećani intercooler i dorade na glavi 2.2 i-DTEC motora, podigle su broj konja sa 150 na 180, a okretni moment sa 350 na 380 Nm. Dodatna konjica se itekako osjeti, posebice pri startu kad djeluje pomalo grubo i nervozno zahvaljujući visokom hvatanju spojke, već tradicionalnom obilježju osme generacije Accorda.
No, uz privikavanja na spojku, potrebno se priviknuti i na novi motor. Premda je ispod 1600 okretaja pomalo trom i neodlučan (najbolje od sebe daje u zoni od 2000 do 3000 okretaja) ni u jednom trenutku nema potrebe za odlučnijim pritiskom na papučicu gasa i guranjem kazaljke u crvenu zonu. Kvalitete posebno iskazuje na autocesti. Sa spremnikom od 65 litara i pri nešto bržem ritmu vožnje na našem testu je s lakoćom odrađivao preko 900 km, s prosječnom potrošnjom od 6,5 litara.
Oznaka Type S uz novu konjicu u paketu donosi i 18-colne kotače, niskoprofilne gume i krući ovjes. Kombinacija zbog koje se neravnine na asfaltu, posebice u gradu, češće osjete, no udobnost nije kompromitirana. Japanci su uspjeli pronaći granicu na kojoj ovjes djeluje ugodno tvrdo i ne zamara na duže rute, a istodobno je sposoban ispuniti i poneku želju za jurnjavom kroz zavoje. U to je ukomponiran i izniman ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Krase ga preciznost i kratak hod, ali i malena ručica vrlo jednostavnog oblika.
Ni kvaliteta izrade koju otkriva unutrašnjost ne ostavlja mjesta za kritike. Sve je složene vrlo pedantno i završna obrada je na visokoj razini kao i opremljenost, a posebnu pohvale zaslužuju odlično dimenzionirana i ugodno profilirana prednja sjedala. Cijena od 309.900 kuna zasigurno neće izazvati gužvu u domaćim salonima, ali Accord sa 180 konja još uvijek je jeftinije od, primjerice, Audija A4 ili BMW-a serije 3 s istovjetnom konjicom.
Razlika, doduše, iznosi tek par tisuća kuna, ali drastično se povećava kad njemačke modele opremom izjednačimo s japanskom limuzinom. No, Honda ne pruža nikakve mogućnosti dodatnog uređivanja Accorda s najsnažnijim dizelskim motorom. U ponudi je samo jedan paket, odnosno razina opreme, a kupcu je na izbor ostavljena tek boja karoserije.
2.2 I-DTEC TYPE S
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 2199 ccm
Snaga 132 kW/180 KS pri 4000/min
Moment 380 Nm pri 2000-2750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 472,5 x 184 x 144 cm
Osovinski razmak 270,5 cm
Gume 235/45 R18
Prtljažnik 467 litara
Težina 1659 kg
Brzina 222 km/h
0-100 km/h 8,5 sekundi
Potrošnja 6,5 l/100 km
Cijena 309.900 kuna
Cijena testnog modela 313.965 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....