blokovi u zagrebu

Građanski bunt u metropoli: Ovo je istina može li se skidanjem registracija s automobila parkirati badava

Novi, neživotni model korištenja povlaštene parkirne karte u metropoli lako bi mogao natjerati vozače na nepodopštine, poput skidanja registarskih oznaka kako bi izbjegli izdavanje dnevne parkirne karte, odnosno bilo kakvu sankciju

Parkiranje u Zagrebu, ilustracija

 Ivan Lacković

Čujte, ja ću svoje registracije jednostavno skinuti, pa ću i dalje parkirati u cijeloj drugoj zoni. Zapravo, tako ću se moći parkirati i u centru, i to besplatno. Neće mene nitko jeb... Sjedeći nedavno na kavi u jednom zagrebačkom kafiću nismo mogli ne čuti žučnu raspravu za stolom pored, vezanu uz novi model naplate parkiranja u metropoli kojega je nedavno slavodobitno predstavio zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

image

Parkiranje u Zagrebu, ilustracija

Ivan Lacković

U kratkim crtama, parkirne zone kakve su postojale dosad, od jutros više ne postoje, nego građani koji imaju pravo na povlaštene karte, njih oko 40.000, sa svojom povlaštenom kartom mogu parkirati isključivo u određenom bloku, ovisno o prebivalištu.

Dosadašnja praksa, koja je omogućavala vlasnicima povlaštenih parkirnih karata da besplatno parkiraju za prostoru cijele parkirne zone tako 26. listopada odlazi u ropotarnicu povijesti. Prema planu gradonačelnika Tomaševića, onaj tko, primjerice, stanuje u Maksimiru i radi na Trešnjevci više neće moći besplatno parkirati blizu posla, nego će ondje morati kupovati satnu kartu.

image

Parkiranje u Zagrebu, ilustracija

Ivan Lacković

Što će mi uopće onda povlaštena karta, kad će mi biti korisna kad je parkiranje ionako besplatno, po danu sam ionako na poslu, gnjevno se nadovezao gost kafića... I zbilja, teško se ne složiti s njime. Priča s blokovskom podjelom nema nekog pametnog uporišta, osim da posluži povećanju gradskih prihoda od parkiranja.

Mjesečne povlaštene parkirne karte, najavljeno je, neće poskupjeti, no grad će uprihoditi dodatno na satnom parkiranju koje će morati plaćati i vlasnici povlaštenih parkirnih karata, čim se autom odmaknu od bloka u kojemu imaju mjesto prebivališta.

Ne čudi stoga što su pojedinci ljuti i što im na pamet padaju svakakva rješenja, pa i skidanje registarskih pločica dok su u metropoli parkirani na mjestu pod naplatom. A posegne li zbilja masa vozača za ovakvim oblikom prosvjeda protiv novog sustava naplate parkiranja u Zagrebu, tek bi to moglo izazvati kaos i deficit u gradskoj blagajni.

image

Parkiranje u Zagrebu, ilustracija

Ivan Lacković

Bez registarskih oznaka na autu, naime, nije moguće izdati dnevnu parkirnu kartu, a kako je vozilo legalno parkirano na označenom parkirnom mjestu, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama ne postoje uvjeti niti za premještanje vozila.

Doduše, prema članku 5 istoga Zakona jedinice lokalne samouprave imaju pravo uklanjati dotrajala, oštećena i napuštena vozila, no smatrati svako vozilo bez registarskih oznaka napuštenim pravno gledajući je iznimno slobodno tumačenje ove zakonske odredbe.

Posebice ako je takvo vozilo na jednom mjestu parkirano svega nekoliko sati tijekom dana. Samim time, čini se da zakon ide na ruku onima koji odluče parkirati se bez registarskih oznaka, ne samo u Zagrebu, nego i u Splitu, Rijeci, Osijeku...

image

Parkiranje u Zagrebu, ilustracija

Ivan Lacković

Ukratko

Privremeno skidanje registarskih pločica dok je automobil parkiran na parkirnom mjestu nije kažnjivo, a time nisu stvoreni niti uvjeti za premještanje vozila

Komunalni redar trebao bi baš uvijek, naiđe li na auto bez registracije, prvo ostaviti obavijest da se auto treba maknuti u roku od tri dana. No, to je praksa samo kod mjesta koja nisu pod naplatom

Neovisno o modelu naplate, bez registracije se svugdje može parkirati besplatno. I to je potpuno u skladu sa zakonom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:05