BRŽI OD REVOLVERAŠA

FOTO: KAKO JE HENNESSEY VENOM GT skinuo s trona Veyrona

Hennessey Venom GT sa 1244 KS oborio je rekord i sa 435,31 km/h postao najbrži na svijetu
 Foto: HENNESSEY

Može to i brže! Vjerovali ili ne, upravo te je riječi izgovorio Brian Smith nakon što je na pisti NASA-ina Kennedy Centra na Floridi postavio novi brzinski rekord u kategoriji produkcijskih automobila. Poseban Racelogic brzinomjer u Hennesseyevom Venomu GT pokazao je maksimalnu brzinu od 270,49 mph odnosno 435,31 km/h, čime je oboren dotadašnji rekord od 269,86 mph(434,29 km/h), kojega je držao Bugatti Veyron. Venom GT s pravom se upisao u povijest. A cijela je priča započela gotovo sasvim slučajno: 2007. godine američki Road & Track Magazine pozvao je teksašku tunersku tvrtku Hennessey Performance da sudjeluje u zanimljivom natjecanju. Cilj? Saznati koji će model – a u igri su bili, između ostalih, i primjerci kao što su Mercedes McLaren SLR, Bugatti Veyron 16.4, Lamborghini Murcielago, RUF Porsche 911 Twin Turbo – te postići najbolji rezultat za ubrzanje od 0 do 200 mph (321,86 km/h).

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Bio je to izazov koji John Hennessey, utemeljitelj, idejni pokretač i duša tvrtke još od 1991. godine, nije mogao odbiti. Na 2,9 milja dugačku pistu Lemoore Naval Air Stationa u središnjoj Kaliforniji poslao je svoj najnoviji uradak, Venom 1000 Twin Turbo Viper. I odmah pogodio u sridu: nakon što je svaki od kandidata imao priliku odraditi nekoliko vožnji, na vrhu tablice s rezultatima stajalo je baš njegovo ime, s upravo nevjerojatnim vremenom od 20,3 sekundi. Drugoplasiranom, razvikanom i neprikosnovenom Veyronu, trebalo je 24,2 sekunde, dakle gotovo pune četiri više! Hennessey je, naravno, blistao od ponosa jer je njegov Viper postao prvi i jedini automobil koji je na nekom nezavisnom testu performansi uspio pobijediti Veyrona. No, predug san na lovorikama nije dolazio u obzir te se Hennessey odmah bacio na razmišljanje kako da još popravi performanse svog auta.

Prvo je pomislio dodati još snage, no odmah mu je bilo jasno da bi njezin prijenos na podlogu, uz postojeću Viperovu platformu s prednje postavljenim motorom i stražnjim pogonom, mogao biti prevelik zalogaj. Zatim ga je poželio dodatno olakšati, ali je ubrzo shvatio da, čak i skine li s Vipera sve što može, to neće biti dovoljno. Jedina opcija bila je prebaciti se na lakše vozilo koje će moći modificirati da izdrži više od 1000 KS i prenese ih na podlogu. U šali je, na tren, pomislio kako bi mogao pokušati ugurati motor Venom 1000 Twin Turbo straga u Lotus Exige. No, u ovoj je šali bilo i više od pola istine. Kad je vidio prve nacrte, shvatio je da bi stvar zapravo mogla štimati: središnje smješteni motor i mjenjač odradit će dodatni pritisak na stražnju osovinu i time pojačati trakciju, dio posla na poboljšanju upravljivosti odradit će pametno osmišljen dizajn, a uz sve to, auto će nesumnjivo imati i najbolji mogući omjer snage i mase. Dakle, i najbolje ubrzanje. Ideja za Venom GT bila je rođena, trebalo se još “samo” baciti na posao...

Nekoliko godina kasnije, Hennesseyjev san postao je java. Veliki Chryslerov V10, izvorni donor za twin turbo zahvat, ustupio je mjesto lakšem, kompaktnijem i u konačnici i snažnijem 7-litrenom Chevroletovom V8 bloku. No, s originalnom General Motorsovom LS7 instalacijom ovo čudovište ima relativno malo dodirnih točaka. Ključ cijele priče, dakako, i ovdje predstavlja Hennesseyeva TT instalacija, godinama pažljivo brušena i dovedena do savršenstva upravo na bezbrojnim primjerima kalemljenja turbine na velike, u osnovi atmosferske motore. Rezultat je, dakako, sasvim u skladu s očekivanjima: Venom GT zahvaljujući ovom pogonskom stroju na raspolaganju ima maksimalnih 1244 KS, pri 6600/min te 1566 Nm, pri 4400/min. Mnogo? Jest, no ono uistinu zapanjujuće, jest Hennesseyeva tvrdnja da ovakav pogonski sklop ima potencijala za čitavih 2000 KS! Pitate li se kakav je mjenjač potreban da sve to uspješno prenese na podlogu, znajte da je riječ o ručnom šeststupanjskom Ricardu te da je sklop stražnje osovine u Venoma presađen iz Forda GT.

Da stvar funkcionira, i to fantastično, Venom GT pokazao je već čitav niz puta. Posljednjem obaranju brzinskog rekorda prethodilo je, tako, prošlogodišnje upisivanje u Guinnessovu knjigu rekorda u kategoriji ubrzanja od 0 do 300 km/h. Venom je toga puta jurio po Ellington Fieldu, također NASA-inom poligonu, a zabilježio je vrijeme od prosječnih 13,6 sekundi. Za ubrzanje iz stajanja do 300 km/h! Većini automobila koji se danas kotrljaju svijetom, pa čak i onih novijih, toliko vremena nije dovoljno ni do stotke... Ovim je pothvatom, dakako, Hennessey začepio usta čak i najvećim skepticima. Preostalim nevjernim Tomama, ako ih je u međuvremenu uopće ostalo, preostalo je samo da u potpunoj tišini gledaju pripreme za, pokazat će se ubrzo, trijumfalni izlazak na pistu Kennedy Centra na Floridi. Uostalom, da su i imali što za reći, teško da bi ih itko mogao čuti od tutnjave Venoma, za koju svjedoci kažu da zvuči poput mješanca dragstera i nadzvučnog borbenog lovca. Sasvim prikladno...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 11:35