Profit po proizvedenom automobilu zanimljiv je pokazatelj koji varira od proizvođača do proizvođača. Naravno, premium proizvođači svoje ime i luksuz mogu naplatiti više pa stoga najčešće imaju veći profit po prodanom automobilu, iako (kao što to ova lista i pokazuje) ni to nije uvijek slučaj. Ostvarivanje profita po prodanom automobilu može se smatrati uspjehom bez obzira koliko nizak on bio. Stvari naime postaju problematične kada gubite na svakom automobilu...No krenimo prvo od najuspješnijih.
Uvjerljivo prvo mjesto prema istraživanju njemačkog profesora ekonomije Ferdinanda Dudenhöffera u kojima je promatrao prodajne rezultate prve polovice ove godine drži Ferrari koji po svakom prodanom automobilu prosječno zaradi čak 69.000 eura! Tu brojku ostvaruju zbog iznimno skupih dodatnih pogodnosti koji se nude vlasnicima kako bi se istaknuli (primjerice, na ovogodišnjem Gumballu 3000 pričali smo s vlasnikom Ferrarija 812 Superfast koji je za zelenu boju nadoplatio više od 40.000 eura!).
Sada vam je vjerojatno jasno zašto će Ferrari, unatoč brojnim kritikama, na tržište uskoro plasirati SUV model...
Na drugom mjestu našao se Porsche s profitom od 17.000 eura po prodanom primjerku u gore spomenutom razdoblju. Odličan rezultat, pogotovo kada uzmemo u obzir da njemački proizvođač ima puno širu ponudu modela i samim time godišnje proda veći broj automobila. Iako je razlika u odnosu na Ferrari velika, Porsche se može pohvaliti puno boljim rezultatom od ostalih njemačkih brendova.
Naime, Audi, BMW i Mercedes-Benz su prema dostupnim podacima u blagajnu spremili relativno niskih 3000 eura po prodanom automobilu. Maserati je nešto uspješniji s 5000 eura po svakom primjerku koji izađe iz salona, dok se navodi kako Volvo ima nešto niži profit od Maseratija što ga svrstava između talijanskog proizvođača i njemačkog trojca.
Prema ovom istraživanju, Jaguar Land Rover nalazi se među proizvođačima s najnižim prosječnim zaradama po automobilu s iznosom od tek 800 dolara profita po prodanom primjerku.
Ipak, svaka zarada je dobra. Problemi naime počinju kada svaki automobil koji izađe s proizvodne trake nosi gubitak. A takvu situaciju ima Tesla koja po prodanom automobilu gubi čak 11.000 eura.
Još jedan proizvođač koji se (iznenađujuće) našao na neslavnom dijelu liste je Bentley koji prema ovim podacima gubi visokih 17.000 eura po prodanom automobilu. Njemački profesor koji stoji iza istraživanja tvrdi da su ove brojke rezultat visokih investicija kompanija...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....