Protok, ali i kazne?

Europski gradovi kao i Zagreb okreću se korištenju ‘inteligentnih semafora‘. Kako to funkcionira?

Kasnije će otkrivati upotrebe kaciga motociklista, pa je izgledno kako će pametni semafori moći i ‘pisati kazne‘

Semafor, ilustracija
 

 CROPIX

Radi se o probnom testiranju inteligentnih semafora, koji koriste umjetnu inteligenciju i u stvarnom vremenu upravljaju prometom. Primjerice u Njemačkoj oni su sve češća pojava, a uočili smo ih i na gradskim prometnicama u Hrvatskoj, posebice u Zagrebu.

Grad Zagreb je, naime, ovaj tjedan započeo drugu fazu unaprjeđenja semaforskog sustava, kao dio projekta automatskog upravljanja prometom. Trenutno je u sklopu projekta na optičku infrastrukturu priključeno 18 novih semaforskih uređaja kojima se iz jednog središnjeg mjesta upravlja daljinski.

Oni su samo jedan od nekoliko projekata koji bi u regulaciji gradskog prometa trebali koristiti umjetnu inteligenciju. Proizvodnja i primjena semafora koji uključuju umjetnu inteligenciju za regulaciju prometa u stvarnom vremenu, prema potrebama mobilnosti u svakom trenutku, dakle već je stvarnost.

image

Semafor, ilustracija

Božidar Vukičević/CROPIX

Jedan projekt koji se krije iza imena Yutraffic Fusion pokrenut je u Londonu i Pragu te je dao odlične rezultate. Nijemci su se potaknuti time odlučili od ovog srpnja početi koristiti ‘pametne semafore‘ u pokrajini Baden-Württemberg. Ono što se moglo iščitati iz londonskog primjera njihove uporabe jest da se vrijeme čekanja vozila na semaforu smanjilo za 20 posto.

Vozači su samim time morali manje kočiti i ponovo ubrzavati što dakako direktno utječe na smanjenje emisije štetnih plinova.

Novi pametni semafori koji će se postavljati u Njemačkoj su iz iste tvrtke, a probno razdoblje trajat će šest mjeseci. Postavit će se ukupno 12 semafora, a zahvaljujući operativnom sustavu koji je osmislila tvrtka, radit će u realnom vremenu prema potrebama prometa. Nakon pola godine njemačka Vlada će analizirati rezultate i odlučiti hoće li postaviti semafore s umjetnom inteligencijom u drugim dijelovima zemlje.

image

Semafor, ilustracija

CROPIX

Prema njemačkim medijima, cijena softverskih licenci i hardverskih komponenti stoji oko 200 tisuća eura. Ali za tu cijenu ne očekuje se samo poboljšanje regulacije prometa vozila, već bi ‘inteligentni semafori‘ prema podacima koje prikupljaju iz bliske prošlosti trebali kretanje biciklista i pješaka podići na drugi, značajno bolji nivo.

Dakako, to bi uključivalo i javni prijevoz kako bi se cjelokupni gradski promet usuglasio i optimizirao. U Španjolskoj je u tijeku nekoliko ovakvih projekata kojima se osim poboljšanja prometnih uvjeta želi promicati uključivanje osoba u promet s različitim poteškoćama, primjerice invalida, slijepih osoba i sl.

U drugim zemljama diljem svijeta postoje različita istraživanja specifičnih potreba na cestama, kao što je otkrivanje upotrebe kaciga, pa je izgledno kako će pametni semafori ubuduće moći i ‘pisati kazne‘, piše El Pais.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. srpanj 2024 00:31