‘TREBA BITI REALAN‘

EU povlači odluku o zabrani? ‘Nastavite proizvoditi benzince i dizelaše...‘

Europski povjerenik Thierry Breton rekao je da će u procesu elektrifikacije stradati oko 600.000 radnih mjesta

Thierry Breton

 EU

Prije desetak dana Europska unija postigla je konačni dogovor o zakonu kojim se zabranjuje prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035.

No, čini se da Europa u tom pogledu nije jedinstvena.

Nakon što je čelnik BMW-a napao EU da će novim zakonom ljudima legalno oduzimati automobile, sada je stigla i reakcija europskog povjerenika za unutarnja tržišta Thierry Bretona.

U razgovoru za Politico, Breton je istaknuo da podržava ambiciozne ciljeve, ali upozorava da će ih autoindustrija teško ispuniti. On je naveo da bi EU mogla usporiti plan ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem.

image
Profimedia

‘U potpunosti se slažem s ambicijom prelaska na električna vozila, ali treba biti realan. U tom procesu bit će uništeno oko 600.000 radnih mjesta, a da bi proizveli sve te električne automobile, do 2030. godine trebat ćemo 15 puta više litija, četiri puta više kobalta i grafita te tri puta više nikla.

Dakle, imat ćemo enormnu potrošnju sirovina i to ćemo dobro proučiti.

Ostatak svijeta nastavit će koristiti motore s unutarnjim izgaranjem ‘nekoliko desetljeća‘ zbog čega sugeriram našim proizvođačima automobila da i dalje rade na motorima s unutarnjim izgaranjem. Konkretno, ja sam za poticanje tvrtki iz EU da nastave proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem. Naravno, samo onih tvrtki koje to žele‘ - zaključio je Breton.

image
Profimedia

Europski povjerenik je rekao da će njegov tim izraditi niz kriterija za procjenu rasta tržišta električnih vozila, vjerojatno s namjerom da to iskoristi u raspravi tijekom revizije europskih planova 2026. godine.

Spomenuta revizija pomaknuta je do 2026. pod pritiskom velikih zemalja koje proizvode automobile. Francuska je pozvala na razmatranje ‘zelenog svjetla‘ plug-in hibridima nakon 2035. godine dok Njemačka podržava motore s unutarnjim izgaranjem koji rade na sintetička e-goriva.

image

Europski parlament

PATRICK HERTZOG/AFP/Profimed

Dakle, prema povjereniku Europske unije, nedavno dogovoreni zakon koji je ključni dio plana EU za smanjenje emisija za 55 posto do 2030. - mogao biti ponovno biti ‘na stolu‘ 2026. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 05:01