NOVI ZAKON

EU najavio zabranu izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju: Kako će se to odraziti na trgovinu autima?

Prošlog tjedna, hrvatski mediji pisali su o nadolazećoj zabrani izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju izvan Europske unije...

Rabljeni automobili (ilustracija)

 Darko Tomas/CROPIX

Prošlog tjedna, hrvatski mediji pisali su o nadolazećoj zabrani izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju izvan Europske unije. Ova najava izazvala je zabrinutost među mnogim pojedincima, jer se boje da bi trgovina automobilima između EU i zemalja izvan EU mogla biti zaustavljena.

Međutim, fokus na sprječavanje izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju može rezultirati kvalitetnijim rabljenim vozilima u državama članicama EU. To pak može opravdati više cijene zbog poboljšane pouzdanosti i sigurnosnih značajki. Matas Buzelis, automobilski stručnjak iz tvrtke za automobilske podatke carVertical, podijelio je svoje uvide o ovoj zabrani i istaknuo da će ova promjena malo otežati život lopovima.

image

Matas Buzelis

carVertical

Odluka o zabrani kretanja vozila koja nisu sigurna za vožnju prema zemljama izvan Europske unije ima za cilj spriječiti kruženje nesigurnih i nepouzdanih vozila. Gospodin Matas Buzelis, stručnjak iz carVertical-a, objašnjava da bi ova nova pravila mogla djelovati kao regulacija koja ograničava crno tržište.

"Najvažnije je stvoriti regulaciju koja ima vrlo malo rupa. Ako se provede učinkovito, zabrana bi mogla smanjiti dostupnost takvih vozila na ilegalnom tržištu automobila. To bi moglo imati utjecaj na opskrbu niskokvalitetnih ili neregistriranih vozila na tržištima s visokom stopom krađe automobila", kaže Matas Buzelis.

Zabrana izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju mogla bi značajno otežati prekogranično kretanje ukradenih vozila iz EU. Vozila moraju zadovoljavati sigurnosne standarde kako bi se izvezla. U tom slučaju, to može otežati ili komplicirati proces izvoza ukradenih automobila, budući da ukradena vozila često nemaju adekvatnu dokumentaciju.

image

Povijest automobila (ilustracija

Ivan Lacković

Odluka Europske unije da ne izvozi vozila koja su završila svoj životni vijek rezultirat će uglavnom većom upotrebom recikliranih materijala. Na primjer, 25% plastike koja se koristi za izgradnju novog vozila mora biti reciklirano, od čega 25% mora biti reciklirano iz vozila koja su završila svoj životni vijek.

Međutim, što se tiče tržišta rabljenih automobila, to neće imati značajan utjecaj na cijene automobila ili minimalan utjecaj. "Pošto vlasti planiraju zaustaviti izvoz vozila koja su završila svoj životni vijek na druge (izvan EU) tržišta, neizbježno će doći do povećanja ponude rabljenih rezervnih dijelova".

"Većina korisnika vozila i građana koji žive u zemljama izvan EU mogli bi osjetiti porast cijena zbog smanjene ponude rezervnih dijelova", kaže Matas Buzelis iz carVertical-a.

image

Rabljeni automobili (ilustracija)

Profimedia

Ako ove zemlje prime smanjen broj vozila koja nisu sigurna za vožnju, to može promijeniti dostupnost i vrste vozila na njihovim tržištima. To može rezultirati povećanim troškovima održavanja nesigurnih vozila ili čak nedostatkom rezervnih dijelova, što znači da će popravci trajati duže nego ikad prije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 21:57