Većina automobila na europskim cestama proizvodi istu razinu emisije CO2 kao prije deset godina, rekli su u srijedu revizori Europske unije (ECA), upozoravajući da je EU na putu da ‘ne ispuni svoj cilj do 2030. godine‘.
Do kraja desetljeća EU se obvezala smanjiti neto emisije stakleničkih plinova za najmanje 55 posto u odnosu na razinu iz 1990. godine. Neuspjeh u značajnijem smanjenju emisija CO2 izazvan je ‘sporom implementacijom električnih vozila diljem kontinenta‘, dodaje ECA.
‘Kontinuirana poboljšanja tehnologije motora i uvođenje hibridnih pogonskih sklopova učinili su motore učinkovitijima, ali povećana masa vozila u kombinaciji sa snažnijim motorima poništava postignuti tehnološki napredak‘, stoji u izvješću.
Prosječna masa automobila povećala za oko deset posto između 2011. i 2022., dok je snaga motora porasla za 25 posto.
Emisije novih automobila počele su značajno padati tek 2020. godine, navode mediji.
‘To je uglavnom zbog značajnog porasta broja električnih vozila, dok stvarne emisije CO2 automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem nisu pale‘, navodi se u izvješću.
Krivnja za loš rezultat pripisana je i ‘rupama u zakonu‘ koje su dopuštale laboratorijsko testiranje, a ne testiranje u realnim uvjetima.
To su iskoristili proizvođači automobila koji su napravili velike razlike između ‘tvorničkih‘ i realnih emisija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....