Ne razumijem čemu usporedba sa skuterima. Električni bicikli izbor su sportaša hedonista koji vole pedalirati, ali ipak ne toliko da bi uživali u teškim usponima, poput onoga na Učku. Takvo razmišljanje ponudio nam je Žan Brkljača, 43-godišnji poduzetnik, dok smo iz njegove trgovine Brainspot, smještene ispod novog nogometnog stadiona u Puli, vadili elektrobicikle i pripremali se za vožnju.
Obilazak Pule
Dogovor je bio jednostavan: sjesti na bicikl i proći sve pulske znamenitosti u što kraćem vremenu, i to oko 16 sati kad se ondje stvara prometni kaos sličan zagrebačkom. U takvom okruženju, procijenio je Brkljača koji se još od 2008. bavi prodajom, iznajmljivanjem i prenamjenom elektrobicikala, najbolje će doći do izražaja sve prednosti nama još uvijek egzotičnih vozila koja izgledaju i funkcioniraju kao bicikli, ali imaju i pomoćni elektropogon. Znači, negdje su točno na pola puta između kategorije mopeda i klasičnog bicikla.
- Ne trebate se bojati, na raspolaganju imate bezbrižnih 50 kilometara, što je dovoljno za tri kruga oko grada - ohrabrivao nas je pritom Brkljača, dobro procijenivši da ipak više spadamo u hedoniste nego u sportaše (makar je i ovo prvo krajnje upitno). A nije nas bilo teško niti pročitati. Očigledno nas je veselilo što pripreme za vožnju ne uključuju naporno istezanje i zagrijavanje mišića. Nudila su nam se dva pedalca, kako se više ili manje službeno naziva model snage 250 W i brzine do 25 km/h, kod kojega za pokretanje elektromotora treba nekoliko puta zavrtjeti pedale, te prerada standardnog bicikla KTM.
Vrlo zanimljivo iskustvo
Njemu je Žan Brkljača naknadno ugradio elektromotor proizvođača Goldenmotors od 1 kW, ovisno o podešenju elektronike spreman je pojuriti i 45 km/h, a gas mu se dodaje okretanjem ručke kao na skuteru. A to se odmah u startu pokazalo znatno praktičnijim. Vožnja se ubrzo pretvorila u ludu zabavu. I prije nego što smo se snašli, već smo bili pred Arenom. Vrlo zanimljivo iskustvo.
Za cijenu od 6500 kuna i tri sata svatko može dodati elektropogon. Setovi se slažu ovisno o željama kupca. Motorima se programski određuje snaga (max 1,4 kW), imaju mogućnost regenerativne dopune, a ima ih u veličinama od 16 do 28 cola. Mogu se ugraditi za prednji i stražnji kotač. Riječ je o istosmjernim motorima bez četkica, koje ne treba održavati. Ugrađuju se baterije od 36 i 48 V u izvedbi Li-ion te LiPOFE4. Broj ciklusa punjenja varira od 1000 do preko 2000, ovisno o tipu. Zaštićene su alu-kučištem koje se skida s nosača. Dorada oteža bicikl za 10 do 12 kg, pa pedaliranje i dalje predstavlja zabavu.
Kompeltan test pročitajte u tiskanom izdanju Auto kluba (broj 668.)!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....