ELEKTRIFIKACIJA

Električni automobili se gomilaju po salonima, ali ‘kupci ih još uvijek žele‘, kažu stručnjaci

Prijelaz na EV-ove neće biti gladak i neće se odvijati ravnomjerno po cijelom SAD-u, ali ne znači da su potrošači izgubili interes

Isporuka Forda F-150 Lightninga

 Web Screenshot

Još u srpnju, studije su pokazale da električna vozila u SAD-u stoje na prodajnim mjestima dulje od vozila s unutarnjim izgaranjem. Sada izvješća sugeriraju da je to razdoblje dulje od 100 dana. Ali ono što u početku izgleda kao nedostatak interesa nije tako jednostavno kao što se može činiti.

To je točka koja je dobro ilustrirana količinom električnih vozila prodanih od strane trgovaca u 2023. Do sada ove godine, 8,6 posto vozila koje su prodali bilo je potpuno električno, ali iznosilo je samo 6,7 posto dostupnih zaliha. "Priča da se potražnja za električnim vozilima usporava je očito lažna", rekao je za Autonews Tyson Jominy, potpredsjednik za podatke i analitiku u J.D. Poweru.

image

Proizvodnja EV-a (ilustracija)

Profimedia

Ono zbog čega podaci izgledaju čudno ima mnogo veze s ovim određenim trenutkom u svijetu. Za početak, pandemija je učinila da metrika opskrbe izgleda neobično posvuda. A sada kada su proizvođači automobila konačno sposobni proizvoditi vozila po stopama na koje su navikli, to ima pojačavajući učinak na metriku dnevne ponude električnih vozila, prema Jimu Cainu, glasnogovorniku GM-a.

"Ako imate nisku prodaju, što je uobičajeno za vozila koja se lansiraju, i rastuće zalihe, što se također očekuje za nova vozila, dobit ćete visoku brojku dnevne zalihe", rekao je Cain. "Očitavanje može dodatno dovesti u zabludu ako je značajna količina tog inventara u tranzitu do trgovaca i nije dostupna za prodaju".

image

Proizvodnja baterije za EV (ilustracija)

Profimedia

Trgovci također pokušavaju upravljati prijelazom na povećanje prihvaćanja električnih vozila, nešto što se neće dogoditi ravnomjerno na svim tržištima. Dok su trgovci u Kaliforniji vidjeli da prodaja električnih vozila stalno raste, to nije svuda bio slučaj.

Na primjer, u Teksasu, trgovci Fordom primijetili su iznenadnu, snažnu potražnju za F-150 Lightningom (EV). Međutim, nakon što su svi rani korisnici dobili svoje narudžbe, a sada kada su isporuke sustigle, većina kupaca preferira kamione na unutarnje izgaranje, što znači da prodaja u državi usporava, prema Stephenu Gilchristu, distributeru s 18 lokacija u regiji.

image

Volkswagen ID.4

Volkswagen AG

“U povojima smo ove ere električnih vozila. Imat ćete nekoliko zaustavljanja i početaka kako budete dobivali veće stope usvajanja,” rekao je Gilchrist. “Mnogi ljudi počinju shvaćati da ideja da ćemo svi do 2030. voziti električna vozila nije točna".

Ipak je to velika zemlja i dovoljno kupaca želi električna vozila, pa je prerano reći da se potražnja smanjuje. Prema Mikeu Sullivanu, vlasniku mreže zastupstava LACarGuy, jasno je da su električna vozila predodređena da budu glavna snaga u automobilskoj industriji. "Jasno je kamo idemo, samo je pitanje tempa kada ćemo tamo stići".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 04:00