ŽALOSNA REALNOST

Dvije trećine automobila u Hrvatskoj starije je od 10 godina, prosječna starost skoro 15 godina

Od ukupno registriranih vozila, njih čak 68,14% staro je 10 i više godina, dok je 14,73% vozila starosti od 6 do 9 godina

Tehnički pregled

 CVH

Dok svi ljubitelji automobila maštaju o novim i naprednim, nedavno predstavljenim modelima, samo rijetki si mogu priuštiti nešto takvo. Realnost hrvatskog voznog parka jako je daleko od sjajnih novih automobila, realno gledano prosječni auto na hrvatskim cestama mnogo je bliže - oldtimeru.

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, u prvih 6 mjeseci 2022. godine u Hrvatskoj je na cestama bilo ukupno 1.244.465 registriranih vozila, a njihova prosječna starost iznosi 14,74 godine.

image

Tehnički pregled

CROPIX

Od ukupno registriranih vozila, njih čak 68,14% staro je 10 i više godina, dok je 14,73% vozila starosti od 6 do 9 godina. Slijede vozila u starosti od 2 do 5 godina (12,79%), a najmanje su zastupljena ona stara do godinu dana (tek 4,33%).

I podaci o novoregistriranim automobilima u Hrvatskoj ne idu u smjeru pomlađivanja voznog parka. U prvih šest mjeseci 2022. prvi put je u Hrvatskoj registrirano 54.429 automobila, a više od pedeset posto, njih 30.652, su bili rabljeni.

image

Tehnički pregled

Ivan Lacković

Za razliku od potpuno novih automobila kod kojih prevladava benzin, kod rabljenih koji se uvoze (unose) i prvi put registriraju u Hrvatskoj uveliko prednjače dizelaši. Kada sve zbrojimo ispada da je čak 50 posto novoregistriranih automobila u Hrvatskoj bilo s dizelskim motorom. Slijedi benzin s 35 posto, na trećem su se mjestu našla hibridna vozila (9,9 posto). Vozila na plin čine 2,37 posto, na struju 1,32 posto, a plugin hibridi 1,11 posto.

„Prva polovica 2022. godine pokazuje da je u Republici Hrvatskoj zastupljeno skoro 70% vozila starih 10 i više godina. Prema dosadašnjim statistikama, taj se broj iz godine u godinu povećava pa su tako vozila tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka povećala na 14,34 godine, a sada ponovno uočavamo porast na 14,74%.

image

Tehnički pregled

Ivan Lacković

Premda se nadamo da će se ta brojka ipak do kraja godine smanjiti, povećanje prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj razlog je zašto ne treba zanemariti važnost redovitog održavanja i tehničkog pregleda vozila.“– iznosi Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:08