Svijet automobila postaje sve čudniji. Nakon što je krajem prošle godine Jaguar napravio (kontroverzni) rebranding i odlučio konkurirati Bentleyu, sada još jedan proizvođač želi krenuti njihovim putem. Riječ je o francuskom DS-u koji u budućnosti želi postati konkurent proizvođačima ultraluksuznih automobila kao što su Bentley i Rolls-Royce.
Proizvođač automobila želi podići DS Automobiles na mnogo višu razinu tako što će marku učiniti "Louis Vuittonom automobilske industrije". Šef dizajna DS-a Thierry Métroz dao je tu hrabru izjavu u intervjuu za Autocar na sajmu automobila u Bruxellesu. To bi bio krajnje neobičan put za marku koju je stvorio Citroën 2009. kao luksuzni "spin-off" Citroëna.
Godine 2014. DS je postao samostalna marka unutar PSA grupe i pokušala se nametnuti kao konkurent Mercedesu, BMW-u i Audiju, što nije baš prošlo po očekivanjima. Od 2021. godine DS je jedan od 14 brendova pod korporativnim kišobranom Stellantisa.
Métroz je okarakterizirao DS kao "premium", ali tvrdi da marka namjerava podići razinu i "dotaknuti osjećaj luksuza". Umjesto da se bori protiv Mercedesa, Audija ili BMW-a, DS ima Bentley i Rolls-Royce "na nišanu".
Da bi to postigao, DS nastoji poboljšati kvalitetu budućih proizvodnih modela, počevši od N°8 i njegove otmjene unutrašnjosti. Stellantis DS-om ne cilja na količinu već će se zadovoljiti i s prodajom manje automobila po višoj cijeni za veću profitnu maržu.
DS trenutačno prodaje prilično malo automobila. Prema podacima o prodaji za 2024. Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), ova marka imala je tržišni udio od samo 0,3 posto u regiji EU+EFTA+UK. U odnosu na 2023. isporuke su pale za 22,4 posto na 37.480 automobila u posljednjih 12 mjeseci.
Métroz je također kritizirao priljev "kineskih kopija Tesle ili Porschea", dodajući da DS želi biti originalan i ponuditi "nešto jače" što će se istaknuti. Nadolazeći modeli i dalje će biti uvelike povezani s drugim Stellantisovim proizvodima kako bi se postigla ekonomija razmjera. Međutim, cilj je što je što je moguće više razlikovati vozila od ostalih modela Stellantisa.
Šef dizajna tvrtke priznao je da se lov na Bentley ili Rolls-Royce neće dogoditi preko noći. Métroz je izjavio da bi moglo biti potrebno 10 do 20 godina da se DS transformira u potpuno razvijenu ultraluksuznu marku. Iz ovoga možemo zaključiti da je optimističan da će ova tvrtka još dugo postojati.
Prije nego što je podnio ostavku, bivši izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares snažno je nagovijestio da će neprofitabilne robne marke biti ukinute ili prodane, a jedan od glavnih kandidata za to je bio DS.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....