istraživanje pokazalo

Dokazano da električni auti nisu potrebni za spas klime, ali je znakovito tko stoji iza te matematike

Korištenje Eco načina rada u automobilu s pogonom s termičkim motorom ima najznačajnije prednosti

Punjač za električni auto

 Alamy/Profimedia

Japanski automobilski div, Toyota, provela je studiju koja pokazuje da se značajno smanjenje emisija štetnih plinova iz automobila može postići ako više vozača koristi Eco ili EV načine vožnje u automobilima, prenosi portal N1 televizije. I dok Eco način vožnje imaju više manje svi noviji automobili na tržištu, EV način vožnje se odnosi se na Toyotine plug-in hibride, koji imaju dovoljno velike baterije za kratka putovanja samo na struju.

Toyota tvrdi da takav način vožnje donosi brojne prednosti. Istraživanje je uključivalo Toyotine zaposlenike i članove obitelji koji su prevalili više od 600.000 kilometara u Eco ili EV modu.

Smanjenje štetnih emisija koje su postigli sudionici studije uštedjelo je 19.270 litara benzina, a Toyota je rekla da je smanjenje CO2 bilo jednako kao da je 748 stabala skupljalo ugljik 10 godina. Drugim riječima, ušteđeno je 45.235.623 g CO2 stakleničkih plinova.

Korištenje Eco načina rada u automobilu s pogonom s termičkim motorom ima najznačajnije prednosti, sa smanjenjem emisije štetnih plinova od 26 posto. U hibridnom modelu, smanjenje je 4 posto budući da vozilo već radi učinkovitije u osnovnom načinu vožnje.

image

Hibridni automobil, ilustracija

Profimedia

“Imamo mogućnost korištenja podataka da bismo osnažili potrošače kako bi mogli napraviti razliku”, rekao je glavni tehnološki direktor u Toyota Connected North America, Brian Kursar. “Znamo da postoje milijuni povezanih Toyotinih i Lexus vozila u svijetu. Kad bi svi vozili u Eco modu, to bi moglo značajno pomoći u smanjenju naše zajedničke emisije CO2”, dodao je.

Iako ova inicijativa pokazuje kako nešto tako jednostavno kao što je prebacivanje na Eco način rada može napraviti razliku, mnogi kritičari kažu da Toyota mora učiniti više u borbi protiv klimatskih promjena. Trenutno se nalaze na posljednjem mjestu u prošlogodišnjoj studiji Greenpeacea o tome kako veliki proizvođači automobila u svijetu rade na borbi protiv klimatskih promjena.

To i nije veliko iznenađenje kada znamo da Toyota još uvijek ima samo jedno električno vozilo u ponudi, a i puno je studija pokazalo da ako se plug-in hibridi ne koriste učinkovito mogu biti i veći zagađivači od standardnih modela s termičkim motorima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:18