POSLJEDICA SANKCIJA

Dobar posao: Rusija je Renaultove tvornice kupila za 1 cent, a sada želi više od milijardu eura za njih požele li se vratiti

Poželi li se Renault vratiti u Rusiju i ponovno preuzeti kontrolu nad AvtoVAZ-om, morat će izdvojiti 112,5 milijardi rubalja

Renault pogon, Rusija

 Renault

Zbog aktualnih pregovora, postoji tračak nade da bi konačno mogao okončati rat u Ukrajini. Ako se to dogodi, moguće je da će mnoge zapadne tvrtke koje su se povukle iz Rusije nakon invazije razmisliti o povratku. Međutim, to će ih vrlo skupo koštati.

image

Renault pogon, Rusija

Renault

Nakon napada na Ukrajinu, Rusiji su nametnute sankcije, a značajan broj tvrtki, posebice proizvođača automobila, u potpunosti je prekinuo veze s Ruskim tržištem. Jedan od njih je bio i Renault koji je praktično bio vlasnik Lade, odnosno držao kontrolnih 68 posto udjela u tvrtki AvtoVAZ. Renault je tada kroz svoje vlasništvo kontrolirao otprilike 30 posto cjelokupnog ruskog tržišta automobila, no morao je popustiti pod političkim pritiskom i prodati svoju imovinu ruskoj automobilskoj istraživačkoj ustanovi NAMI za simboličnu 1 rublju, ili otprilike 1 euro cent.

image

Lada, ilustracija

Yuri KADOBNOV/AFP/Profimedia

Poželi li se Renault vratiti u Rusiju i ponovno preuzeti kontrolu nad AvtoVAZ-om, morat će izdvojiti 112,5 milijardi rubalja ili ekvivalent od oko 1,2 milijarde eura, otkrio je ovih dana izvršni direktor AvtoVAZ-a Maksim Sokolov.

image

Tvornica Lada, AvtoVAZ

Profimedia

Prema Sokolovu, NAMI je uložio ogromne svote novca u AvtoVAZ od povlačenja Renaulta . Govoreći za rusku novinsku agenciju TASS, Sokolov je rekao da je približno 27,5 milijardi rubalja (oko 296 milijuna eura) uloženo 2023. godine, a gotovo 40 milijardi rubalja (430 milijuna eura) uloženo je prošle godine. Daljnjih 45 milijardi rubalja (oko 485 milijuna eura) bit će uloženo ove godine.

image

Tvornica Lada, AvtoVAZ

Andrei Kholmov/TASS/Profimedia

Sokolov kaže da je Renault ulagao otprilike 20-22 milijarde rubalja (215 do 237 milijuna eura) u AvtoVAZ godišnje prije nego što je otišao. On vjeruje da je jedino ispravno da francuski brend nadoknadi NAMI-ju njihove troškove ako se želi vratiti u Rusiju.

image

Tvornica Lada, AvtoVAZ

Alyona Seleznyova/TASS/Profimedia

“Ulaganja premašuju prosječne godišnje količine ulaganja u vrijeme kada je Renault bio dioničar ranih 20-ih godina”, rekao je. “Dakle, jasno je da će se ta ulaganja morati nekako nadoknaditi nakon povratka.”

image

Tvornica Lada, Avtovaz, Ilustracija

Profimedia

Unatoč tome, Renault nije dao nikakve naznake da se želi vratiti u Rusiju. U odgovoru za Business Insider, iz tvrtke su rekli da ne "predviđaju nikakve kratkoročne promjene", u pogledu povrataka u Rusiju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. ožujak 2025 22:36