U srpnju 2019., kada je predstavljen prvi Q3 Sportback, malo tko je mogao predvidjeti kako će teći tržišna utakmica s BMW-om X2, koncepcijski gledano jedinim pravim konkurentom. Danas znamo – Q3 je očitao lekciju suparniku iz Münchena, te uzima 40 posto u ukupnoj prodaji modela Q3.
Očekivanja od druge generacije na jednakom su tragu i imaju zašto biti. Dizajnerski i tehnološki naslanja se na novi standardni Q3 koji uskoro stiže u prodaju (već se može naručiti po cijeni od 45.420 eura naviše), kao i nove Sportback generacije većih Q4, Q5 i Q6.
U odnosu na dosadašnji Sportback, novi, dakle, mnogo snažnije ide u smjeru sportske, coupeovske ideje stražnjeg dijela. Sprijeda je oplemenjen Matrix svjetlima s modulom nove generacije s čak 25.600 mikro LED dioda, straga s OLED svjetlima sa šest panela i osvijetljenim logotipom marke, a ukupno nudi 11 boja karoserije, od kojih je osam metalik i jedna mat (smeđa).
Unutrašnjost je u prednjem dijelu jednaka novom standardnom Q3, s digitalnim instrumentima dijagonale 30,2 centimetra i dodirnim zaslonom infotainmenta od 32,5 centimetra s glasovnim asistentom i integriranom umjetnom inteligencijom. Lokacija ručice automatskog S-tronic mjenjača (ručnih više nema) više nije na središnjem tunelu, već gore desno uz volan, kao u ostalim novim klasičnim i električnim modelima svih brendova koncerna Volkswagen.
Sportback preuzima i novi koncept lijeve ručice, koja objedinjuje funkcije svjetala i brisača. Time je na središnjem grebenu dobiveno dosta slobodnog prostora, između ostaloga i za hlađenu platformu bežičnog punjenja mobitela (15 W).
U opremi je i američki Hi-Fi Sonos (420 W), a razlike u unutrašnjosti u odnosu na obični Q3, ali i na dosadašnji Sportback, nastupaju u stražnjem dijelu. Karoserija, duža 4 centimetra od prijašnje (4,53 metra), postavljena na poznatu platformu MQB Evo nepromijenjenog osovinskog razmaka 2,68 metara, daje više mjesta na stražnjem sjedalu, ali i nešto manji prtljažnik.
Prijašnjih 530 litara smanjeno je na 488, sa srušenim naslonima sa 1400 na 1289 litara. No, stražnje sjedalo je klizno i odmicanjem prema naprijed obujam raste na 575 litara, isto kao u standardnom Q3. U tom slučaju, za suputnike straga, jasno je, nema mjesta za koljena.
Dizelsku ponudu čini motor 2.0 TDI (150 KS/360 Nm), a benzinsku 1.5 TFSI (150 KS/250 Nm), koji će imati i novu plug-in hibridnu verziju sinergijske snage 272 KS/400 Nm, s baterijom kapaciteta 19,7 kWh.
Punjiva je i DC snagom do 50 kW, a daje električni doseg do 118 kilometara (WLTP). Veći benzinac 2.0 TFSI dolazi sa 204 KS/350 Nm i 365 KS/400 Nm, u oba slučaja s quattro pogonom. Svi ostali imaju prednji. Doradama na ovjesu dobiven je bolji kompromis udobnosti i ležanja, a u opciji će biti amortizeri s dva ventila za bolje uravnoteženje ležanja te sportski ovjes.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....